18 °C Budapest
Akár fogyasztásbajnok is lehetne, de...: alaposan leteszteltük a Honda világújdonságát

Akár fogyasztásbajnok is lehetne, de...: alaposan leteszteltük a Honda világújdonságát

2023. szeptember 30. 13:05

Alaposan leteszteltük a vadiúj Honda ZR-V-t, amely frissen debütált Magyarországon. A hibrid-erőforrásba belecsavartunk majdnem 900 kilométert, és a fogyasztás tekintetében meglepő eredményre jutottunk. Tesztünkből az is kiderül, hogy hová vándorolt a beltérből a fényes fekete zongoralakk.

Vadiúj Honda érkezett a magyar piacra, hiszen a ZR-V-nek semmiféle elődmodellje nem volt, a gyártó a két SUV-ja, a CR-V és a HR-V közé lőtte be méretben. Bár előbbi platformjára épül, egy cseppet sem hasonlít egyik eddigi Hondára sem - szerencsére. A formatervezők biztosra mentek, igyekeztek egy a tömegek számára is elfogadható autót kreálni: semmi megosztó, harsány forma, csak a letisztult, gömbölyded vonalak. Ez jobbára sikerült is, sőt talán egy kicsit túl is lőttek a célon, mert első ránézésre így egy kicsit tucatautós formája lett a gépnek, pont úgy néz ki mint egy nagy, klasszikus szabadidőautó.

Csak a hatalmas hűtőmaszkon akad meg az ember szeme - ami az általunk tesztelt Sport kivitelben méhsejtformás, az Elegance és az Advance csomagban pedig függőlegesen rácsozott -, ami talán leginkább a Fordokra emlékeztet. A morcosított hátulja már azért felismerhetővé teszi, és szerencsére nem kamu a duplakipufogó, tényleg mindkét nyíláshoz tartozik cső is! A 380 litertes csomagtartó jól pakolható.

Viszont a Honda új szintre emelte a zongoralakk-használatot: már nem is belső díszbetétként alkalmazták, hanem az autó külsejét akarták vele feldobni! A probléma ugyanaz: a fényes fekete műanyag elég hamar karcolódik, a párszáz kilométeres tesztautón is látszott már, hogy nem bírja a külvilág megpróbáltatásait. Kíváncsi vagyok, mi lesz vele pár mosás után... Ráadásul fizetős extra, 172 ezer forintért!

Az autó az eHEV rendszerrel érkezik egy 2 literes négyhengeres benzinmotorral, valamint két villanymotorral. Az energiát egy 1 kWh-s akkuban tárolja, amit a csomagtérben helyeztek el. Alacsony sebességnél, illetve tempomat használatakor lép be a képbe a teljesen elektromos meghajtás, persze, ameddig bírja az akku. Viszont meglepő, hogy mennyit evett a tesztút alatt ahhoz képest, hogy egy hibridről beszélünk... A teszthéten majdnem 900 kilométert csavartunk a kocsiba, ebben benne van egy borsodi kaland is - hála Gábornak, aki benézte, melyik Magyarország leggadagabb települése... -, nagyjából kétharmadát autópályán, a többit pedig főúton, városban.

Ezalatt az összfogyasztás 6,8 literre jött ki!

Azt hozzá kell tenni, hogy tényleg nagyon új volt még a tesztautó, szóval simán lehet, hogy párezer kilométer múlva már jobban közelíteni fogja a gyári 5,8-as értéket.

Belül szinte minden tökéletes

Az autó belsejében szerencsére egy gramm fekete zongoralakkot sem találni - biztos kint elfogyott az összes, ami rászántak. Viszont a vezetőülésből rendesen ki lehet látni, nincs zavaróan nagy A-oszlop, vagy bármi más, ami takarná a kilátást. Összességében a beltér a Civicből van javarészt, a teret egyértelműen az irányváltó gombjai és a rendszer peckei uralják a középső konzolban. Nagyon jól néz ki az ívelt, hídszerű kardánbox, aminek az alsó rekeszébe rengeteg csetresz elfér, vagy a telefonunk, ha tölt a konzol két oldalán elhegyezett USB-portokról. Az anyaghasználat kiemelkedően jó, kopogós műanyagokkal elvétve lehet találkozni, a beltér összességében minőségi képet sugall.

Autót vennél? Nézz körül a Pénzcentrum hitelkalkulátorában!

A kijelző képes és a rendszer sebessége átlagos, nem érheti panasz, az Apple CarPlay-t vezeték nélkül gyakorlatilag azonnal behozza, az Android Autó egyelőre csak kábelről működik - de tökéletesen. Innentől kezdve nem is szükséges az autó menüjében babrálni, maximum akkor, ha valamit állítgatni akarunk, de azt ritkán kell. Azaz... Igen, hát a ZR-V-ben megismerkedtünk egy újabb kötelező, uniós extrával:

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

a táblafelismerő rendszer idegesítően csipog bizonyos időközönként, ha gyorsan mész.

Ezzel nem is lenne baj, de egyfelől a sebességet az autó órája szerint nézi a rendszer, ami a GPS által mértnél 3-5 km/órával mutat többet - azaz, ha az autó órája szerint 50-el mész, akkor valójában csak 45-47-el. Oké, ez a kisebbik probléma, de a táblafelismerő korántsem tévedhetetlen: például az autópályán beolvasta az egyik kamion hátuljáról a 90 km/órás jelzőmatricát, így ő akkor úgy vette, hogy itt bizony 90-es tábla van érvényben. És igen, hiába mentünk szabályosan 130-al, az autó decensen pittyegett egy sort egy-másfél percenként, ameddig nem jött egy másik sebességkorlátozó tábla, ami felülírta a hibásan beolvasottat.

De hogy visszatérjünk a pozitívumokhoz: a kijelző alatt megmaradtak a fizikai tekerők és gombok is! Így egyszerűbben lehet mondjuk a klímával babrálni, mintha teljesen arra kellene figyelni, hogy mit nyomkodunk a kijelzőn. A tolatókamera képe is elfogadható, a többi biztonsági extra (sávtartó tempomat, holttérfigyelpő, stb.) is teljesen jól teszi a dolgát.

Mibe kerül?

A Sport kivitelű tesztautónk ára 17 380 000 forint legkevesebb, ami a középső felszereltséget jelenti: széria a LED-es fényszóró, a fűthető első ülések és még sok minden. Ha valakinek fűthető kormány, panorámatető, 12 hangszórós prémium hifi vagy adaptív fényszóró kell, annak az Advance kivitelt kell választania, ami legkevesebb 18 480 000 forint. Ha viszont megvagy motoros csomagtérajtó vagy elektromosan állítható vezetőülés, esetleg vezeték nélküli telefontöltő nélkül, akkor a legolcsóbb Elegance csomag is elégséges lehet, amni 16 480 000 forintba kerül.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 27. szombat
Zita
17. hét
Április 27.
Morse nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem