Hétfőn 10 forinttal csökkentette a benzin és a gázolaj árát a kútjain a Mol, minden bizonnyal az árrés kárára.
A telefoncsatlakozás és a navigációs rendszer a legfontosabb infotainment-rendszerek az autósok számára – derül ki a Vezess legfrissebb kutatásából. A lap olvasói nem hajtanak mindenáron a legújabb technológiákra, de ha a közelükbe kerülnek, szívesen kipróbálják azokat.
Az elmúlt tíz évben elképesztően átalakult a közúti járművek hajtásláncfejlesztése, a dízelmotort temetik, az új irány az elektromos hajtás alkalmazása, hibridként vagy önállóan. Ehhez hasonló mértékben alakult át az autók fedélzeti elektronikájának kínálata is. Miközben nemhogy a kazetta, de már a CD is kihalt az autókból, fontos lett a telefonnal való összekötés, az online kapcsolat. A fedélzeti rendszerek térnyerése kapcsán február elején végzett kutatást felhasználói körében a Vezess: a felmérésben több mint háromezer-háromszázan válaszoltak, 41 százalékuknak van is valamiféle infotainment-rendszer az autójában, ami annak fényében, hogy a hazai autópark átlagéletkora 15 év, remek arány.
A legtöbb válaszadó sokféle fedélzeti rendszert ismer, a használatuk között akad azonban különbség. Nem meglepetés, hogy a legtöbben az általuk használt eszközök közé sorolta a „navigáció vagy online térkép” funkciót (81%), a telefoncsatlakoztatást és -kihangosítást (80%), a tolatókamerát (61%), a multimédia lejátszást (56%). A modernebb funkciókat, mint az Android Auto vagy Apple CarPlay (42%), a telefonról elérhető gépjármű-információk (29%), az internetcsatlakozás (23%) és a hangvezérlés (20%), jelenleg még kevesebben veszik igénybe.
Tízes skálán átlagosan 6,9 pontot kapott az olvasóktól az állítás, miszerint „megpróbálok lépést tartani a technika fejlődésével”, és ennél is magasabb, átlagosan 7,6-os értékeléssel zárt a „szívesen próbálok ki új eszközöket és készülékeket”, ami jelzi, hogy jó úton járnak az autógyártók az autósok igényei tekintetében. Egyértelműnek látszik, hogy a férfiak szívesebben barátkoznak az infotainment-rendszerekkel, mint a nők (válaszadók 42%-a), miután a magát rutinos felhasználóknak vallók 77 százaléka férfi volt, 23 százalékuk nő. Ők azok, akik „akár egy teljesen ismeretlen autóban is gyorsan feltalálják” magukat.
„Ha autót vásárolnál, mennyire lenne fontos szempont számodra, hogy az autó fejlett infotainment-rendszerrel rendelkezzen?” – a többség (61%) előnynek nevezte a modern autós kütyüket, de nem fizetne többet az autóért emiatt, ám a válaszadók 25%-a plusz pénzt is hajlandó lenne adni a modern eszközökért. Legtöbbjük (60%) maximum 200 000 forint felárat tart reálisnak, de sokaqn vannak, akik félmillió (32%) vagy akár 700 000 forintot (9%) is áldoznának rá.
Számukra a navigációs rendszer és a telefon csatlakoztatása a legvonzóbb, a válaszadók 74-74 százaléka jelölte meg ezeket fontos funkcióként. A mobiltelefon képernyőjének megosztása (33%), az Android Auto /Apple CarPlay (36%), az internetcsatlakozás (33%), a hangvezérlés (22%) még kevésbé fontos.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Összességében azt a tendenciát erősíti meg a kutatás, hogy napjainkra az emberek igyekeznek minden pillanatban elérhetők lenni, az információkhoz gyorsan hozzáférni, és ez alól az utazás, így az autó sem lehet kivétel, hiszen viszonylag sok időt töltünk el ott.
Szakmai kompetenciáját kihasználva a lap új videósorozatot indít, amelyben segít a usereknek eligazodni egyes autók infotainment-rendszerében. A videókban támogatást nyújtanak a legfontosabb funkciók alkalmazásához, használatához, de azoknak is érdemes megnézni, akik a menük mélyén megbújó rejtett tudásra is kíváncsiak.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Kanyargós utakat jár be a pénz Kína és Oroszország között
- Csökken az ember ébersége a kanyaróval szemben - íme a számok
- Kézilabda-menetrend az olimpián: nem szoktak ilyenkor meccsek lenni
- A bajor kormányfő hadat üzent a kancellárnak, de a konzervatív vetélytársaknak is
- Szakítás előtt áll Mona Lisa
- Nincs is annál jobb, mint erdei fülesbaglyokat figyelni