19 °C Budapest

Nem tartotta vissza a járvány ezeket a magyarokat a vásárlástól: sőt, sokan el is kapkodták

2020. július 1. 18:40

A magyarok többségének autóvásárlással kapcsolatos döntését nem befolyásolta a koronavírus - derült ki Horváth Zsolt, a Vezess főszerkesztőjének előadásából, az autóiparral foglalkozó keddi webináron. Az ott bemutatott kutatás válaszadóinak 75 százaléka a nem választ jelölte meg arra kérdésre, hogy "Befolyásolta-e a koronavírus járvány azt, hogy mikorra tervezi a személygépkocsi vásárlást?" Mindössze 2 százalék mondta le autóvásárlását, 12 százalék hónapokkal, 5 százalék évekkel halasztotta el a vételt. Érdekesség, hogy hat százalék előre hozta az autóvásárlását.

"Meg tudom erősíteni a kutatás állításait. A vírusidőszak alatt végzett saját felmérésünk is azt mutatta, hogy a válaszadók kétharmada nem mondott le az autóvásárlásról. Megvan a pénzük, kicsit lassítottak, de továbbra is szeretnének autóhoz jutni" - tette hozzá az előadást követő kerekasztal beszélgetésen Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. Marketing csoportvezetője. Hasonlóan vélekedett Sztárcsevity Andrea, a Volvo Marketing igazgatója is:

Júniusban elindítottuk a szinte teljesen online alapú értékesítést, és az elmúlt három hétben az eladások harmada már így zajlott. Érdekes ugyanakkor, hogy a szervizlátogatásról nem mondtak le az ügyfelek a vírus időszaka alatt sem.

Hasonló újításról számolt a Suzuki képviselője is, de más következtetéssel:

Megteremtettük a biztonságos autóvásárlás lehetőségét, mely szinte teljes egészében online folyamatokkal működik, de azt gondjuk, hogy a közeljövőben még a személyes értékesítésé lesz a főszerep. A most kidolgozott újításokat beépítjük a hagyományos munkafolyamatokba, így, ha szeretnék az ügyfelek, akkor csak egyszer, az autó átadásakor kell élőben találkozniuk a Suzuki emberével, minden más működik kontaktusmentesen.

A Central Médiacsoport által szervezett webináron bemutatott reprezentatív kutatás szerint a válaszadók 46 százaléka maximum két éven belül autót venne, harmaduk gondolkodik vadonatúj autóban. Közülük a legtöbben (33%) 5-7 millió forintot költenének új kocsira, míg a használtautó-vásárlóknál a 2-5 millió forintos összeget jelölték meg a legtöbben (31%).

A válaszadók nagy többsége rendelkezik autóval, sőt a legtöbb háztartásban több mint egy jármű van.

A kocsik közül a legtöbb benzinmotorral szerelt (70%), míg dízelmotoros feleannyi sincs (27%). Villanymotort is tartalmazó hajtású autó arányaiban kevés van, de a legnagyobb növekedés itt várható a válaszadók meglátása szerint - hibridet kisebb, villanyautót nagyobb arányban vennének az emberek. Jelenleg a válaszadók több mint fele tíz évnél idősebb autóval rendelkezik, öt évnél fiatalabb kocsija kevesebb, mint negyedük háztartásában van.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Meglepő, de a magyar autóvásárlók nem az árat tartják a legfontosabbnak, az csak a második helyre került a válaszok összesítése után. Az első helyre ugyanis a megbízhatóság került, amit átlagban 64 százalék (az újautó-vásárlók 58 százaléka) sorolta be a legfontosabb szempontok közé.

A vételár a második helyre került 58 százalékos átlaggal: a használtautó-vásárlók közül 64%, az újautó-vásárlók közül 45% jelölte fontosnak. A fenntartási költség is kiemelten érdekli a vásárlókat, a praktikusság, az üzemanyag-fogyasztás, a teljesítmény azonban kevésbé.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 29. hétfő
Péter
18. hét
Április 29.
A tánc világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem