Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
Egyérintéses, érintés nélküli fizetés, contactless bankkártya: számos elnevezéssel találkozhatunk a mindennapokban, amikor a bankkártyánkat csak a terminálhoz tartva szeretnénk fizetni. Egy egységes, magyar elnevezés megtalálására írt ki éppen ezért pályázatot a Bankszövetség.
Az egyérintéses fizetési módszer magyar elnevezésének megtalálására hirdetett pályázatot szeptember közepén a Magyar Bankszövetség. A "Minek nevezzelek?" névkereső pályázatra a szűk hónap alatt közel 3000 javaslat, és 1270 pályázat érkezett összesen.
Fizethetek érintéssel?
- mondta el Bartha Lajos, a Bankszövetség igazgatója. Hozzátette, hogy utoljára körülbelül 2007-ben volt egyenlő a kártyás fizetések és a készpénzfelvételek száma, azóta folyamatosan növekszik a kártyás fizetések száma. Ma már nagyjából évente átlagosan 30 tranzakciót bonyolítunk le egy-egy kártyával (ami egy skandináv ország átlagának körülbelül nyolcada).
Az utóbbi időszak fejleménye az érintőkártyák megjelenése és elterjedése. Tulajdonképpen az elmúlt két évben kezdtek el igazán népszerűvé válni az ilyen típusú plasztikok.
Az érintés nélküli fizetésre alkalmas POS-terminálok száma közel 38 ezer (több mint 42 százaléka a POS infrastruktúrának). Hazánkban a piaci szereplők jelentős része kínálja az érintésmentes fizetési megoldást. Mindkét kártyatársaság bevezette a technológiát itthoni gyakorlatába is (MasterCard PayPass és Visa payWave).
Körülbelül 70 ezer helyen lehet most Magyarországon bankkártyával fizetni. Ez azt jelenti, hogy körülbelül minden harmadik kereskedelmi egységben lehet készpénz nélkül is vásárolni.
Minek nevezzelek?
Az alig egy hónapig tartó pályázatra az 1270 jelentkező körülbelül 3000 javaslatot küldött be. A zsűri fontosnak tartotta, hogy könnyen megjegyezhető szó legyen, mind a fizetési mód, mind az eszköz elnevezését illetően. Így - habár a Bankszövetség főtitkárának a kedvence a "Tacsikártya" volt, utalva az angol "to touch", azaz érinteni szóra - a nyertesek a fizetési eszközre és a fizetési módra
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
lettek.
A bankkártya elnevezés kategória győztese Rozsnyai Sándor, míg a fizetési mód kategóriáé Horváth Edina lettek. A különdíjat Zahoránszky Dávid vihette el, ő az "ÉrinTőke" elnevezéssel pályázott.
Érdekes megoldások
A pályázat során a zsűri azt is szem előtt tartotta, hogy ne csak a köznyelvben legyen jó szó, de a szakmában is legyen népszerű és elfogadott. Fontos volt ugyanakkor, hogy valamit a legfontosabb jelentés-összetevőből is tartalmazzon a kifejezés. Ezért maradtak az érintéssel kapcsolatos kategóriánál a nyertesek kiválasztásakor. A pályázók leginkább a gyors mozgást helyezték előtérbe:
- odatart
- érint
- suhint
- tapogat
- letapogat
De számos más megoldás is érkezett, így többek között az alábbi javaslatok is megjelentek a pályázatok között:
- odatartókártya
- röppentő
- pittyentő
- surrantó
- lehúzó
- elhúzó
- csúsztató
- csippantó
- villámkártya
- passzkártya
- szellőkártya
- tüsténtkártya
- közelkártya
- perk
- tedd-vedd kártya
- add-vidd kártya
- tapinttárca
- csúszka
- villancs
- okoskártya
- vizsla
- kincsem
- Rubik
- huss
- ÉNkártya (érintés nélküli)
- Noé kártyája
- CoCa (contactless card)
- pitypeták
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








