21 °C Budapest

Magyarok tízezrei vásárolnak kuponnal, bónusszal idén karácsonyra

2012. november 30. 05:32

Szakértői vélemények szerint az idei karácsonyi forgalmat már egyértelműen meghatározhatja a netes vásárlás, így a pontgyűjtő, árengedményeket szervező cégek, közösségi vásárlási oldalak is. Magyarországon a kuponos/bónuszos vásárlás egyre népszerűbb, ezért közösségi vásárlási oldalakat kérdeztünk arról, érzékelik-e ezt a növekedést, hogyan készülnek a csúcsszezonra, és arról is, hogy mi lehet az akcióvadászok slágerajándéka 2012-ben?

Könnyen lehet, hogy tarolhatnak a bónuszos, kuponos cégek az idei évben. Míg korábban arról számolhattunk be, hogy többük utazási irodákat megszégyenítő számokat produkált a nyári szezonban, a legfrissebb elemzések szerint sok családnál a karácsonyi ajándékozásra is a közösségi vásárlási oldalak segítségével kerülhet sor.

Így működik a rendszer
Leegyszerűsítve a közösségi vásárlás lényege, hogy a bónuszos/kuponos oldalak felkutatják a forgalmazókat, gyártókat, szolgáltatókat, lealkudják az áraikat, és meghirdetik az ajánlatokat saját felhasználóik számára. A szolgáltatók, forgalmazók, gyártók számára ez leginkább egy marketing-és reklámlehetőség: nagy kedvezménnyel kínálják a szolgáltatásokat, cserébe termékük, szolgáltatásuk (például a százezrekhez eljutó hírleveleken, vagy a rendkívül népszerű közösségi vásárlói honlapokon keresztül) sokakhoz eljut. A közösségi vásárlás üzemeltetői jutalékot kapnak az értékesítés után.


Az Országos Kereskedelmi Szövetség prognózisában korábban arra hívta fel a figyelmet, hogy a vásárlók az egyre erősebb piacszűkítő nyomás hatására tudatosabbak, válogatósabbak lettek, ami azt jelenti, hogy alaposabban körülnéznek az áruházakban. Jelenleg ugyan csak csekély szeletei a kereskedelem egészének a webes kereskedések, továbbá a különböző pontgyűjtő, valamint árengedményeket szervező vállalkozások (a "kuponos világ"), de erősödésük egyértelműen jelzi ezt a folyamatot.

A Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége nemrég azt hangsúlyozta, hogy figyelemre méltó a csomagküldő és internetes kiskereskedelem bővülése, melynél nagy szerepet játszhat egyrészt a kuponos vásárlás egyre szélesebb térhódítása, másrészt a kedvezőbb árak és az ingyenes házhoz szállítás is. Napjainkban már az egyes üzletek kuponkínálata mellett számtalan szolgáltató (áram, bank) is ezzel a marketing eszközzel erősíti egyrészt a meglévő ügyfélkörét, másrészt a kedvezményekkel próbál úgy ügyfeleket megnyerni.

A Pénzcentrum.hu megkérdezte a legilletékesebbeket: közösségi vásárlási oldalakhoz intézett körkérdésünkben arra kerestük a választ, hogy mit várnak a cégek a karácsonyi szezontól, hogyan készülnek a vásárlási csúcsra, és mi lehet az, amire igazán beindulnak majd az akcióvadászok?

Ajándék-ajánlókkal készül a Bónusz Brigád

"Mint más területeken is, természetesen a Bónusz Brigád is érzékeli a megnövekedett vásárlási kedvet a karácsonyi időszakban. Egyelőre számokról még természetesen nem beszélhetünk, de az kétségtelen, hogy az egy évvel ezelőttihez képest jelentősen megnövekedett a vásárlóink száma csakúgy mint a Facebook-os követőink száma is, több embert érünk el ajánlatainkkal, így számítunk arra, hogy ez a forgalmunkban is jelentős növekedést okoz majd" - mondta el a Pénzcentrum.hu-nak Heller Gábor, a Bónusz Brigád egyik alapítója.

A Brigádnál újdonságnak számít, hogy a tavalyihoz képest sokkal nagyobb a termékkínálatuk, azaz a hagyományos karácsonyi ajándéknak tekintett cikkek jelentősen megnövekedtek, míg egy évvel ezelőtt túlnyomórészt szolgáltatásokat kínáltak. Továbbra is nagyon népszerűek az éttermi és utazásos ajánlatok, amiket valószínűleg már sokan ajándéknak és nem saját célra vásárolnak.

A termékek közt népszerűek a téli ruházati kiegészítők, vitaminok, bio lekvárok, és szintén idei újdonság, hogy tömegesen vesznek a brigádtagok színházjegyet, múzeumi belépőt, fesztiválbérletet.

Heller Gábor elmondta, hogy a karácsonyi szezonra több újdonsággal is készültek, készítettek a karácsonyi ajándékoknak egy aloldalt, valamint újdonságként bevezettek egy ajánlórendszert, hogy segítsenek választ találni a "Mit vegyek karácsonyra?" kérdésre. A Brigádtagok kiválaszthatják, kinek keresnek ajándékot és a rendszer egy válogatást állít össze azokkal a szolgáltatásokkal és termékekkel, amikből könnyű válogatni.

Újítás az is, hogy bevezetnek egy funkciót, ami a saját preferenciáinkat hirdeti meg: az egyes ajánlatok alatt megjelenő "Ezt szeretném karácsonyra" gombra kattintva kitehetjük a Facebookra, Twitterre és egyéb felületekre, hogy mi a kedvenc szolgáltatásom vagy termékem, így megkönnyítve családunk, barátaink dolgát, mivel is lephetnek meg minket karácsonyra.

Lealkudtuk.hu: az Üdülési Csekk sokat számíthat

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

"A Lealkudtuk.hu-hoz hasonló akciógyűjtős oldalak esetében főként a nyár számít csúcsszezonnak. Ennek oka az utazási voucherek egyre komolyabb előretörése. A tendencia viszont úgy tűnik lassan beszivárog a téli pihenések időszakába is, így ebben az idényben már a nyári időszakhoz közeli forgalmat várunk" - mondta el lapunknak Orova Balázs, a Lealkudtuk.hu b2c üzletágvezetője.

Hozzátette: a trend változásának megfelelően erősebb karácsonyi szezonra számítanak, így a tavaly november-decemberi időszakhoz képest, 50-60 százalékos növekedést várnak a mostani november-decemberi időszakban.

Az eddigi tapasztalatok és az eddigi vásárlások alapján elsősorban a wellness-hétvégék valamint az 5000 forint alatti elektronikai és háztartási termékek lehetnek a Lealkudtuk.hu befutói az idei szezonban. Sok utazni vágyó keresi a nagyobb, turisztikai látványossággal bíró városok, mint például Pécs, Esztergom, Eger ajánlatait, de népszerűek a termálfürdők melletti szállásajánlatok is, mint pl. Sárvár. A háztartási termékek közül kiemelkedő népszerűségnek örvend például a szezonálisan erős ultrahangos rágcsálóriasztó, a kerámiabetétes főzőedény, illetve már a szilveszteri hangulatot idéző világító ledes cipőfűző is. De a termékekből igen széles a paletta: havi 200 ajánlat közül lehet választani az oldalon.

Orova Balázs kiemelte, hogy a Lealkudtuk.hu-val ellentétben más, hasonló oldalakon nem tudják a vásárlók beváltani a fennmaradó Üdülési Csekkeket, így elsősorban arra számítanak, hogy az utalványokkal rendelkezők nálunk vásárolnak majd.

Márkákkal erősít a Kupon Világ

"Tapasztalataink szerint az elmúlt évben épp a november-december, azaz a karácsonyi időszak volt a legaktívabb értékesítési szempontból. Azt várjuk, hogy ez ebben az évben is így lesz" - válaszolta kérdésünkre Shehryar Piracha, a Kupon Világ ügyvezető igazgatója.

Az ügyvezető úgy látja, hogy Kupon Világ üzleti modellje a korábbiakhoz képest sokkal érettebbnek mondható, a fejlődés pedig meglátszik az értékesítésen is. A legnépszerűbbek az ünnepi szezonban is a (termék)ajándékok, és a luxusutazási csomagok.

A Kupon Világnál október óta külön kampánnyal készülnek az ünnepi szezonra, ez azt is jelenti, hogy prémium márkákat - például Levi's termékeket- kínálnak. Az is fontos szempont, hogy a karácsonyi kampány során igyekeznek megkönnyíteni a vásárlók dolgát, például az ajándékok házhoz szállításával.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm