Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Mészáros Zoltán, a Templomkert Tanyagazdaság alapítója, generációkon átívelő mezőgazdasági hagyományokat ápol. Családja már régóta foglalkozik zöldségtermesztéssel, ő maga pedig a savanyúságkészítésben találta meg azt a területet, ahol a régi eljárások és a modern gazdálkodási módszerek egyaránt helyet kapnak.
A HelloVidéknek adott interjúban Mészáros Zoltán kitért arra is, hogy a klímaváltozás és az időjárási kiszámíthatatlanság egyre nagyobb kihívást jelent számára, különösen a minőségi zöldségek termesztése terén. A savanyúságok alapanyagául szolgáló zöldségek előállítása komoly nehézségekkel jár, még a modern technikák, mint a fóliázás és árnyékolás használata mellett is. A piaci versenyt tovább nehezíti, hogy az emberek túlnyomó többsége nagyáruházakban vásárol, ami miatt a kistermelők sokszor kiszorulnak a piacról.
Zoltán számára a marketing szerepe is fontos kérdés, mivel a láthatóság kulcsfontosságú a termékek népszerűsítésében. Ugyanakkor egyedül nehéz egyszerre foglalkozni a termelés és az értékesítés népszerűsítésével, így sok kistermelő számára komoly kihívást jelent ezen a területen való helytállás. Végül hangsúlyozta, hogy a tudatos vásárlói magatartás és a helyi termelők támogatása elengedhetetlen a fenntartható és minőségi élelmiszerellátás megőrzéséhez. Ha a kistermelőket nem támogatják, hosszú távon eltűnhetnek a piacról, veszélybe sodorva az egészséges, jó minőségű élelmiszerek elérhetőségét.
Ha érdekel a teljes interjú, a HelloVidék oldalán elolvashatod. KATT!
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








