A húsvéti szent háromnapon, azaz nagycsütörtökön, nagypénteken és nagyszombaton emlékezik meg a kereszténység Jézus Krisztus kínszenvedéséről, kereszthaláláról és feltámadásáról.
Március 14-től rendelte el az országos tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzést dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára. Az ellenőrök többek között fokozottan vizsgálják majd a tojás és az édesipari termékek forgalmazását, míg a Nébih laboratóriumában sonkákat, hidegkonyhai készítményeket, valamint tojásfestékeket vizsgálnak majd.
Az államtitkár kiemelte, több évtizedes hagyománya van már a szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzéseknek. A tavaszi akció célja, hogy mind a felkészülési időszak, mind a húsvéti ünnepek zavartalanul teljenek, kizárólag biztonságos termékek kerüljenek a családok asztalára. Ennek érdekében idén is elrendelte az országos célellenőrzést, mely március 14-től egész húsvét hétfőig, azaz április 10-ig tart majd.
Az akciót a Nébih koordinálja, a végrehajtásában a hivatal, valamint a vármegyei kormányhivatalok szakemberei vesznek részt. Az ellenőrök élelmiszer-előállító és -forgalmazó helyeket egyaránt felkeresnek, és kiemelten vizsgálják majd olyan jellegzetes termékkörök forgalmazását, mint a sonka, az étkezési tojás, a hidegkonyhai készítmények, az édesipari termékek, a zöldségek, a gyümölcsök, a borok és az alkoholos italok. Természetesen laboratóriumi vizsgálatokra is sor kerül. A Nébih laboratóriumaiba pácolt, füstölt, nyers sonkákat, hidegkonyhai készítményeket (például majonézt, tojást tartalmazó salátákat, sonkatekercseket), valamint tojásfestékeket ellenőriznek majd – hangsúlyozta Nobilis Márton.
A magyar családok számára fontosak az ünnepek, a hagyományok, melyek szerves része a vendéglátás, a terített asztal – emlékeztetett az államtitkár. Ezzel összhangban a szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés egészen a húsvéti időszak végéig tart, hogy a megnövekedett forgalom mellett is kizárólag biztonságos termékek kerüljenek a fogyasztókhoz.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Fontos frissítés érkezik most a Samsung telefonokra
- Vigyázat, baleset esetén már nemcsak a bírság és a jogosítvány elvesztése fenyeget
- Húsvétkor változik a hétvégi kamionstop
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát