Mind a narancslé, mind pedig az almalé kapcsán jelentős drágulás észlelhető az utóbbi hetekben-hónapokban a boltok polcain.
Akár csomag küldéséről, akár átvételéről van szó, a hazai internetes társadalomban a csomagautomata számít a második legjobbnak tartott megoldásnak. Ez különösen az utóbbi kategória esetében nagy előrelépés: a két évvel ezelőtti 14 százalékos kedveltségi arány mostanra 27 százalékra kúszva szinte megduplázódott – derül ki egy felmérésből, amelyből azt is kiolvashatjuk: a megyei jogú városokban már szívesebben választják az emberek a csomagautomatás átvételt, mint a futárszolgálatot.
Míg Budapesten még fej-fej mellett állnak automaták és futárok a csomagátvételi preferenciákban (32 versus 34%), a megyei jogú városok lakói már inkább a dobozos megoldásra szavaznak a Foxpost Box Index (FBI) ez évi második kutatása szerint: arra a kérdésre, hogy melyik megoldást választják legszívesebben az interneten vásárolt árujuk átvételére, a válaszadók 43 százaléka a csomagautomatát adta meg válaszul, miközben a futárszolgálatot 34 százalékuk nevezte meg.
A csomagautomaták kedveltségének ilyen mértékű javulásában kétségtelenül szerepet játszik az is, hogy az országban elérhető csomagautomaták száma 2022 októberére, együttesen megközelíti a 3000 darabot
– emelte ki Madar Norbert, a kutatást készítő GKID partnere. A szakember ugyanakkor azt is hozzátette, hogy az automaták most még főként az 5000 főnél nagyobb településekre koncentrálódnak, ami alapján aligha meglepő, hogy országos szinten a csomagautomatáknak még nagy a lemaradásuk a futáros megoldással összevetésben (25 versus 48%).
A felmérésből az is kiderül, hogy az elmúlt egy évben a hazai internetezők 46 százaléka vette át internetes rendelését csomagautomatában. Azaz csaknem minden második vásárló élt ezzel a lehetőséggel, ami szintén látványos bővülés 2020-hoz képest, amikor ezek aránya még csupán 32 százalék volt.
Immár ott tartunk, hogy nagyjából négyből kettő internetező továbbra is a házhoz szállítást használja, négyből egy viszont már a csomagautomatás átvételt
JÓL JÖNNE 2,9 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 870 000 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 56 207 forintos törlesztővel a K&H Bank nyújtja (THM 12,75%), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 56 343 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
– fogalmazott Bengyel Ádám, a csomagküldő cég vezérigazgató-társalapítója.
Az egyéni felhasználó közti csomagforgalomban is nő az automaták szerepe. A kutatásból kiderül, hogy ebben a piaci szegmensben továbbra is a Facebooké, a Jófogásé és a Vateráé a főszerep, és ebben a sorrendben: a megkérdezettek 48 százaléka a legnagyobb közösségi oldalon nézegeti az apróhirdetéseket, 31 százalékuk a Jófogásra, 16 százalék a Vaterára látogat. Az átadási módokat tekintve a Facebook esetében a csomagküldő már a második legtöbbek által használt megoldás a személyes átvétel után – és a hagyományos postai csomagküldéssel vetélkedve – a csomagok célba juttatásához.
Bengyel Ádám szerint a csomagautomaták előretöréséről árulkodik az is, hogy évről évre nő azoknak az aránya, akik biztosan fogják még választani a csomagautomatás átvételt. A futárszolgálatokra az internetezők 68 százaléka voksol ebből a szempontból, míg az automatás átvételre már 44 százalékuk. A vezérigazgató szerint a vállalat továbbra is tudatos kapacitástervezéssel állítja össze a rekeszszámokat és nagyon jól megközelíthető helyszínekre telepíti az automatáit, így egyszerre képes támogatni az online kereskedelmet és a magánszemélyek közti csomagforgalmat.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Lakásbiztosítás: milyen kár ellen véded az otthonod?
A kutatásunkban arra keressük a választ, hogy az olvasóink pénzügyileg hogyan készülnek fel az ingatlanukat érintő káreseményre.