Az Európai Bizottság két kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen a nem magyar tulajdonú vállalkozásokat érintő árréskorlátozások miatt.

Akár csomag küldéséről, akár átvételéről van szó, a hazai internetes társadalomban a csomagautomata számít a második legjobbnak tartott megoldásnak. Ez különösen az utóbbi kategória esetében nagy előrelépés: a két évvel ezelőtti 14 százalékos kedveltségi arány mostanra 27 százalékra kúszva szinte megduplázódott – derül ki egy felmérésből, amelyből azt is kiolvashatjuk: a megyei jogú városokban már szívesebben választják az emberek a csomagautomatás átvételt, mint a futárszolgálatot.
Míg Budapesten még fej-fej mellett állnak automaták és futárok a csomagátvételi preferenciákban (32 versus 34%), a megyei jogú városok lakói már inkább a dobozos megoldásra szavaznak a Foxpost Box Index (FBI) ez évi második kutatása szerint: arra a kérdésre, hogy melyik megoldást választják legszívesebben az interneten vásárolt árujuk átvételére, a válaszadók 43 százaléka a csomagautomatát adta meg válaszul, miközben a futárszolgálatot 34 százalékuk nevezte meg.
A csomagautomaták kedveltségének ilyen mértékű javulásában kétségtelenül szerepet játszik az is, hogy az országban elérhető csomagautomaták száma 2022 októberére, együttesen megközelíti a 3000 darabot
– emelte ki Madar Norbert, a kutatást készítő GKID partnere. A szakember ugyanakkor azt is hozzátette, hogy az automaták most még főként az 5000 főnél nagyobb településekre koncentrálódnak, ami alapján aligha meglepő, hogy országos szinten a csomagautomatáknak még nagy a lemaradásuk a futáros megoldással összevetésben (25 versus 48%).
A felmérésből az is kiderül, hogy az elmúlt egy évben a hazai internetezők 46 százaléka vette át internetes rendelését csomagautomatában. Azaz csaknem minden második vásárló élt ezzel a lehetőséggel, ami szintén látványos bővülés 2020-hoz képest, amikor ezek aránya még csupán 32 százalék volt.
Immár ott tartunk, hogy nagyjából négyből kettő internetező továbbra is a házhoz szállítást használja, négyből egy viszont már a csomagautomatás átvételt
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
– fogalmazott Bengyel Ádám, a csomagküldő cég vezérigazgató-társalapítója.
Az egyéni felhasználó közti csomagforgalomban is nő az automaták szerepe. A kutatásból kiderül, hogy ebben a piaci szegmensben továbbra is a Facebooké, a Jófogásé és a Vateráé a főszerep, és ebben a sorrendben: a megkérdezettek 48 százaléka a legnagyobb közösségi oldalon nézegeti az apróhirdetéseket, 31 százalékuk a Jófogásra, 16 százalék a Vaterára látogat. Az átadási módokat tekintve a Facebook esetében a csomagküldő már a második legtöbbek által használt megoldás a személyes átvétel után – és a hagyományos postai csomagküldéssel vetélkedve – a csomagok célba juttatásához.
Bengyel Ádám szerint a csomagautomaták előretöréséről árulkodik az is, hogy évről évre nő azoknak az aránya, akik biztosan fogják még választani a csomagautomatás átvételt. A futárszolgálatokra az internetezők 68 százaléka voksol ebből a szempontból, míg az automatás átvételre már 44 százalékuk. A vezérigazgató szerint a vállalat továbbra is tudatos kapacitástervezéssel állítja össze a rekeszszámokat és nagyon jól megközelíthető helyszínekre telepíti az automatáit, így egyszerre képes támogatni az online kereskedelmet és a magánszemélyek közti csomagforgalmat.

Kivételes akciót robbant a Lidl a héten: ilyen leárazás nem sokszor van, indulhat a roham a boltokba
Beütött a kánikula, az Aldi után most a Lidl akcióz le hűsítő berendezések.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


