Nemcsak a belvárosban szaladtak el az árak: a Városliget mellett is turistákra szabott összegekkel találkozni a karácsonyi vásárban.
Júniusban az ipar belföldi termelői árai átlagosan 15,4 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál, ami 1,0 százalékponttal magasabb az előző havinál. Az exportárak 9,7 százalékkal emelkedtek a májusi 9,6 százalékot követően. Együttesen az ipari termelői árak átlagosan 11,6 százalékkal magasabbak voltak, mint tavaly júniusban – közölte hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az áremelkedés ütemét elsősorban a nyers- és alapanyagok drágulása, valamint a forint euróval szembeni árfolyamváltozása befolyásolta – tette hozzá a hivatal. Az előző hónaphoz képest a belföldi értékesítés árai 1,7, az exportértékesítés árai 0,7 százalékkal, így az ipari termelői árak összességében 1,0 százalékkal nőttek.
A belföldi értékesítés árakon belül a 63 százalékos súlyt képviselő feldolgozóiparban 13,3, a 31 százalékos súlyú energiaiparban (villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás) 20,4 százalékos volt a drágulás éves üteme júniusban.
A belföldi áremelkedést a kőolajfeldolgozás és a vegyipar termelői árainak 42,3, illetve 37,1 százalékos emelkedése húzta, a járműgyártásban csak 1,7 százalékos volt az éves áremelkedés, a számítástechnikai termékeknél pedig három éve először estek az árak 0,2 százalékkal. Az élelmiszeriparban tovább gyorsult az áremelkedés üteme a májusi 5,0 százalékról 6,0 százalékosra.
A tartós fogyasztási cikkek gyártói 3,1 százalékos áremelést értek el, a beruházási javak 2,3 százalékkal drágultak tavaly júniushoz mérve, az energia termelő ágazatok 12,8, a további felhasználásra termelő alapanyag-, félkésztermék- és részegységgyártók 12,2 százalékkal emelték a termelői áraikat.
Exportban is a kőolajfeldolgozás árai emelkedtek kimagasló, 72,1 százalékos ütemben a vegyipar 48,8 százalékkos mértéke mellett. A gyógyszeripar exportárai azonban öt hónap emelkedés után júniusban 0,4 százalékkal elmaradtak a tavalyitól. Az élelmiszerek exportára 8,0 százalékkal emelkedett. A járműgyártás alig 0,4 százalékkal, a gépipar 2,8 százalékkal a villamosberendezések gyártói 5,3 százalékos emelkedést tudtak elérni, a számítástechnikai termék exportára tavaly júniushoz mérve stagnált.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A forint 0,6 százalékkal gyengült az euróhoz képest, és 5,9 százalékot erősödött a dollárral szemben tavaly június óta.
Az első fél évben a belföldi értékesítés árai 9,7 százalékkal, az exportértékesítés árai 9,4, az ipari termelői árak összességében 9,5 százalékkal nőttek a múlt év azonos időszakához viszonyítva.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








