A tavalyi év vége kiemelten forgalmas volt a SZÉP kártyás költések szempontjából – decemberben az ételházhozszállítási szolgáltatásokra költöttek legtöbbet a kártyabirtokosok.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer forgalmazóival szemben, mert reklámgyakorlatuk több szempontból is megtévesztheti a fogyasztókat.
A BrightWhite otthoni fogfehérítő termékcsalád forgalmazói - két magyar és egy szlovák vállalkozás - többek között kisebb-nagyobb követőbázisú influenszereken keresztül népszerűsítették a terméket, a reklámok így széles fogyasztói kört érhettek el. A Facebook-, és Instagram-hirdetések azonban nem minden esetben jelölték a terméket ajánló véleményvezérek és a vállalkozások közötti gazdasági érdekeltséget. A Nemzeti Népegészségügyi Központ emellett forgalomból kitiltottként tartja nyilván a terméket, így a versenyhatóság gyanúja szerint a hirdetések hamisan keltik azt a benyomást, hogy az jogszerűen forgalmazható.
A reklámok valószínűleg megtévesztően azt a látszatot keltik, hogy a terméket egy egészségügyi szervezet is jóváhagyta. A hirdetések vélhetően nem alátámasztott állításokat tartalmaznak a termék összetételével - így annak peroxid-mentességével és természetes jellegével -, a használatától várható gyors és látványos eredménnyel, egészségre gyakorolt hatásával, illetve piacelsőségével kapcsolatban. A Versenyhivatal azt is valószínűsíti, hogy a vállalkozások a termék honlapján egyoldalúan szűrik a negatív fogyasztói véleményeket, és kizárólag a pozitív visszajelzéseket jelenítik meg.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozások a jogsértést elkövették. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








