Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
Újabb rekordot döntött a mobilinternetezés 2020-ban, a Vodafone ügyfeleinek adathasználata 54 százalékkal nőtt 2019-hez képest, a legtöbbet december második hetében interneteztek - közölte a szolgáltató az MTI-vel.
A Vodafone felidézte: tavaly a távoli munkavégzés és otthoni tanulás miatt a telekommunikációs infrastruktúrának minden korábbinál fontosabb szerep jutott.
December második hetében mobilinterneteztek a legtöbbet az ügyfelek, amikor a korábbi év legforgalmasabb heténél 63 százalékkal több adatot használtak. A karácsonyi időszakban is több adat fogyott: a 2019-es 764 millió megabájtnál (MB) több mint másfélszer annyit, majdnem 1,2 milliárd MB-ot mobilneteztek a Vodafone ügyfelei.
A növekvő tendencia a karácsonyi időszakot követően, az ünnepek között, illetve az év utolsó napján is folytatódott: a 2019-es 500 millió MB adatfogyasztással szemben 2020-ban több mint másfélszer annyit, 794 millió MB adatot fogyasztottak az ügyfelek, ez részben a videós tartalomfogyasztás iránti igény emelkedésével és az otthon töltött szilveszterrel indokolható a Vodafone szerint.
Kitértek arra: a korábbi évekhez hasonlóan az SMS 2020-ban is veszített népszerűségéből, 18 százalékkal kevesebbet küldtek belőle az ügyfelek, elsősorban a csevegőalkalmazások egyre szélesebb körű elterjedése miatt.
A hanghívások gyakoriságában 2020-ban minimális, 2 százalékos csökkenés volt, ugyanakkor a hívások hossza folyamatosan nő, 2020-ban 14 százalékkal nőtt a hívások időtartama 2019-hez képest. Ez egyrészt annak tudható be a Vodafone szerint, hogy a tavalyi évben, a veszélyhelyzet alatt sokan csak telefonhívásokkal tudták tartani a kapcsolatot szeretteikkel, másrészt a különböző korlátlan díjcsomagokkal a hosszú telefonbeszélgetések is mindenki számára elérhetővé váltak - írták.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az MTI érdeklődésére korábban a Telenor és a Magyar Telekom is azt közölte, hogy jelentős forgalomnövekedést mértek hálózataikon szilveszterkor és újév napján. A Telenor adatai szerint a magyarok tízszer többet mobilneteztek 2020-ban szilveszterkor, mint öt évvel ezelőtt. A mobilnet-használat növekedése évről évre megfigyelhető, ám egyes ünnepekkor kiugró értéket képes elérni. Ilyen a szilveszteri időszak is, a mobilnet-forgalom az éjszakai kijárási tilalom mellett is jelentős, 33 százalékos növekményt mutatott 2019 szilveszteréhez képest a Telenor hálózatán.
A Telekom hálózatán a december 31-i és január 1-i napok mobil adatforgalma 14 százalékkal, a vezetékes adatforgalom 32 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Mindkét hálózaton az újév napján bonyolítottak nagyobb forgalmat az ügyfelek. Kitértek arra is: a szilveszteri SMS-forgalom évről évre csökken, azonban még mindig sokan választják az újévi jókívánságoknak ezt a formáját, mert közel 400 ezer SMS-t küldtek el a Telekom ügyfelei 2021 első fél órájában. Ugyanebben az időben 420 ezer hívást is indítottak a Telekom hálózatán, ezek jellemzően rövid hívások voltak.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








