4 °C Budapest

Vírus ide vagy oda: ha black friday, akkor rohanunk vásárolni

2020. november 17. 15:05

Maximum idén nem személyesen, hanem online. A válaszadók fele többet vásárol az akciós szezonban, de egyharmaduk az utolsó pillanatig vár az akciókra.

A pandémia ellenére sem mondunk le a karácsony előtti vásárlásról, pusztán a hangsúly áttevődik az online piacterekre. A Kaspersky új kutatásából az derül ki, hogy ötből három válaszadó (60%) azt mondta, hogy az ünnepi vásárlás legnagyobb részét online tervezi lebonyolítani. Ötödük (20%-uk) egyenesen azt nyilatkozta, hogy az idén minden ünnepi bevásárlásukat online intézik, annak ellenére, hogy általában nem ez a szokásuk.

Az adatokon az is látszik, hogy a többség a válság ellenére sem vásárol kevesebbet. A fogyasztóknak mindössze egynegyede (26%-a) tervezi legalább a harmadával csökkenteni a karácsonyi vásárlásra szánt kiadásait a koronavírus-járvány következtében fellépő pénzszűke miatt. Ez a szám azonban a 25-34 év közöttiek körében már 30% - ez az a korosztály ugyanis, amelyet a legszélesebb körben érintett a koronavírushoz köthető állásvesztés.

Az online akciókra vadászó fogyasztók számának növekedésével párhuzamosan azonban a nagy megtakarítások elérése érdekében vállalt kockázat mértéke is egyre nő. A válaszadók mindössze 16%-a nem hajlandó megadni a személyes adatait az online kedvezményekért cserébe, annak ellenére, hogy csaló weboldalak vagy átverések áldozataivá válhatnak. A "fekete péntek" akciók időszaka ismét ráirányítja a figyelmet, mennyire fontos a netes biztonság, azaz, hogy csak megbízható felületről vásároljunk és mindig ellenőrizzük, kinek adunk meg bankkártya-adatokat.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 12. péntek
Gabriella
50. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. december 12. 08:16