Tavaly december végére több mint 9 milliárd forint maradt felhasználatlanul a SZÉP kártyákon.
A koronavírus-járvány ellenére továbbra is viszonylag stabil a tejpiaci helyzet, de néhány nagykereskedőnél megjelentek a dömpingáras importált UHT-tejek és félkemény sajtok, ezért a Tej Terméktanács elnöksége ajánlást adott ki az etikus piaci magatartásról - írta a Világgazdaság hétfőn.
Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója a lapnak nyilatkozva azt mondta: a szervezet szerint a dömpingár hátterében kifejezetten piacromboló szándék, etikátlan piaci magatartás állhat. A magyarországi tejtermelési és tejtermék-előállítási körülmények ugyanis nem térnek el olyan mértékben a környékbeli országok és az EU piacán tapasztalhatótól, hogy indokolt lenne ilyen megdöbbentő különbség a tejtermékek árában.
A terméktanács elnöksége ezért a tejpiaci szereplőkkel folytatott egyeztetés eredményeként ajánlást fogadott el az etikus piaci magatartásról, mégpedig - mint az ügyvezető igazgató kiemelte - tartózkodás és ellenszavazat nélkül.
Az ajánlás szerint etikátlan például az indokolatlan kötbérezés - amikor igazoltan a rendkívüli helyzet az oka a késedelemnek - és az elégséges hazai kínálat megléte esetén olcsó importtejtermékkel történő agresszív áruházi akciózás. Ugyanide tartozik a növényi alapú tejtermékimitátumok megtévesztő kihelyezése, és a máshol felesleggé vált, itthon eladni kívánt dömpingáras termékek értékesítése. Ez utóbbi a terméktanács meghatározása szerint azt jelenti, hogy az adott termék ára azonos időben több mint 5 százalékkal eltér a földrajzi eredete szerinti piaci árától.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








