A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
Jelentősen drágult január óta a tej, a sajt, a vaj és a túró ára is. Nem csak Magyarországon figyelhető ez meg, hanem az egész Unióban.
Jelentősen, 25-30 százalékkal megdrágult január óta mind a tej, mind a különböző tejtermékek, a vaj, a sajt és a túró ára. Árrobbanásról azonban még korai lenne beszélni. Ennek ellenére akár tejhiány is kialakulhat Európában - nyilatkozta a napokban Peder Tuborgh, a dán Arla Foods vezérigazgatója.
Az sem okozott jelentős változást, hogy a friss tej áfáját januártól 18 százalékról 5 százalékra csökkentette a kormány, hiszen az alapanyag is folyamatosan drágul.
A 2,8 százalék zsírtartalmú friss tej ára literenként 190-230 forintról 280-320 forintra kúszott fel, ugyanis a múlt évi 60-70 forintos, literenkénti felvásárlási ár 90-92 forintra nőtt, az önköltség 100 forint felett van. A 20 dekagrammos vaj ugyanakkor a korábbi 400-500 forint helyett 600-750 forintért kapható. A sajtokhoz is drágábban juthatunk hozzá. A trappista például az év elejei 990-1100 forintos kilónként árról 1500-1600 forintig emelkedett - írja a Népszava.
A tej és a tejtermékek árát elsősorban nem a hazai tendenciák, hanem a nemzetközi trendek lökték, lökik egyre feljebb. Az uniós tejkvóta 2015. áprilisi kivezetése után ugyanis olyan hatalmas készletek halmozódtak fel, amelyek a mélybe taszították a felvásárlási árakat. Brüsszel épp ezért jelentős támogatást adott, és ad azoknak a gazdáknak, akik hajlandók felhagyni a tejtermeléssel, vagy legalább a 2016. áprilisi szinten képesek tartani azt.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét
- Nehezen elérhetőek a háziorvosok
- A magyar háztartások közel egyharmadában még mindig fával fűtenek
- Piros lapot kapott Kerkez Milos, csapata fellebbez a döntés ellen
- Szijjártó Péter: ez történelmi esemény
- Moszkva atomháborúval fenyegette meg Varsót