Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Folytatódott az áremelkedés a tejpiacon, és decemberben 88,65 forintra nőtt a tej kilónkénti termelői ára, ami a novemberihez képest 6, az egy évvel korábbihoz viszonyítva viszont 13 százalékos növekedést jelent. Ezzel a termelők többsége elérte a fedezeti pontot - írta a Világgazdaság.
Az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) adatai szerint decemberben is folytatódott az áremelkedés, és 88,65 forintra nőtt a tej kilónkénti termelői ára. Az AKI ugyanakkor azt is jelezte, hogy a nyerstej kiviteli ára a belpiaci árnál még mindig 18 százalékkal magasabb, 104,67 forint volt, de 2016 áprilisa óta először csökkent az előző havihoz viszonyítva.
Az áremelkedés decemberre végigfutott a termékpályán: az AKI adatai szerint például a trappista sajt feldolgozói értékesítési ára 19 százalékkal, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tejé 13 százalékkal, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos friss tejé pedig 10 százalékkal nőtt decemberben az előző év utolsó hónapjában mérthez képest. Ugyanakkor a fogyasztókhoz némileg mérsékeltebb áremelkedés jutott el, hiszen a KSH adatai szerint a trappista bolti ára 6 százalékkal, a 2,8 százalékos friss tejé pedig 1 százalékkal emelkedett.
A termelők abban bíznak, hogy a felvásárlási árak tartósan beállnak a 90-100 forintos szintre. Némi aggodalmat kelt azonban az azonnali szállításra vonatkozó spot árak csökkenése - mondta a lapnak a terméktanács elnöke.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








