A GKI kutatása szerint a magyar lakosság 80 százaléka még nem használja aktívan a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket.
Nincs ok megváltoztatni az 50 százalékos vasárnapi pótlékot, a törvény szerinti mérték évtizedek óta változatlan, és jól működik a Munkaadók és Gyáriparosok országos Szövetsége (MGYOSZ) szerint.
A vasárnapi boltbezárás az elmúlt évi bevezetéséig nem merült fel komolyan a változtatás igénye sem a jogalkotók, sem az érintett munkáltatók és munkavállalók részéről. Miután a kiskereskedelmi egységek vasárnapi nyitvatartási tilalma megszűnt, a munkaadói szervezet szerint nem lenne szabad a vasárnapi pótlékról szóló felesleges vitákkal tölteni az időt, veszélyeztetni a munkabékét, és elvonni a figyelmet a munka világában sürgősen megoldandó problémákról, melyek közül a legégetőbb az egyre súlyosbodó és általánosabbá váló munkaerőhiány.
Az MGYOSZ továbbra is
Álláspontjukat azzal indokolják, hogy az 50 százalék egy rögzült, a munkáltatók és munkavállalók által elfogadott mérték, igazságtalan lenne a többi szektor munkavállalóival szemben, ha a kereskedelemben növekedne a pótlék aránya. Továbbá
és a kereskedelemben dolgozók sem veszítenének igazán, hiszen a 100 százalékos pótlék az ő esetükben egészen más okból, csak rövid ideig és akkor is csak évi 5 vasárnapra vonatkozott.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








