Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
Egyre kedveltebbek a helyi élelmiszerek, amit az is jelez, hogy a korábbi 6-8 százalékról 8-12 százalékra emelkedett arányuk a fogyasztáson belül - mondta a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) parlamenti, társadalmi és nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára pénteken Budapesten.
Tóth Katalin az Anyaföld (Terra Madre) Napján tartott szakmai rendezvényen - amelyen a hagyományos termékeket előállító közösségekről emlékeznek meg világszerte - megerősítette, hogy a szaktárca tovább kívánja javítani azokat a feltételeket, amelyek eredményeként a helyi előállítású tradicionális élelmiszerek még egyszerűbben juthatnak a piacra.
Ezért a minisztérium szorgalmazza, hogy minél több helyi, hagyományos termékeket árusító piac nyíljon országszerte, és ösztönözni kívánja, hogy a magyar fogyasztók minél szélesebb köre ismerje meg a helyi élelmiszerek fogyasztásával járó előnyöket. Ehhez kapcsolódik az a mostani szakmai rendezvény is, amelyet az Európai Minőségügyi Szervezet Magyar Nemzeti Bizottsága szervezett a VM támogatásával - mondta a helyettes államtitkár.
Tóth Katalin kiemelte: a szaktárca stratégiai célkitűzéseinek fontos eleme a hagyományos hely élelmiszerek piacra jutásának támogatása, valamint fogyasztásuk ösztönzése.
Az Anyaföldi Napjának megünneplése azért különösen fontos - folytatta -, mert világszerte ezen a napon, az olyan termékeket előállító közösségek kerülnek a figyelem középpontjába, amelyek tevékenységük során maximálisan figyelembe veszik a fenntarthatóság és a biodiverzitás elveinek érvényesítését.
Ezért is állnak a Terra Madre Napjáról megemlékező rendezvény középpontjában a Hagyományok - Ízek - Régiók, azaz a HÍR védjegyet viselő termékek, amelyek egy-egy tájegység hagyományos terméke. Így a HÍR védjegyes termékek között van mangalicahúsból készült kolbász, vagy birkapörölt illetve pálinka is.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A helyi termékek támogatására és elismerésére az Európai Minőségügyi Szervezet Magyar Nemzeti Bizottsága és a VM egy vándordíjat alapított, amelyet az idén a Szövetség az Élő Tiszáért Egyesület kapott meg a helyi termékek hagyományőrzése terén végzett kiemelkedő tevékenyégének elismeréséként. Az elismerést Szabadkai Andrea, az egyesület elnökségi tagja vette át.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








