Az élet minden területén visszafogják fogyasztásukat a családok, hogy finanszírozni tudják mindennapi kiadásaikat, így a többi között a devizahitelek meredeken emelkedő törlesztőrészleteit: elsőként a tartós fogyasztási cikkekről, aztán a szórakozásról, a nyaralásról, majd az új ruháról és a kultúráról mondunk le - írja a Népszabadság.
Sőt, kevesebbet is eszünk! Az Európai Bizottság megrendelésére idén nyáron készült felmérés szerint a megkérdezett magyarok 10 százaléka nagy, 23 százaléka mérsékelt esélyt lát arra, hogy a következő egy évben csak késedelmesen tudja fizetni jelzáloghitelének törlesztőrészleteit, illetve lakbérét. Az EU átlaga 8 és 16 százalék volt.
A felmérésben szereplők több mint 80 százaléka azt mondta, képtelen lenne saját erőből finanszírozni egy ezer eurónak megfelelő váratlan kiadást. A megkérdezettek negyede azt is elképzelhetőnek tartotta, hogy jelenlegi lakóhelyéről egy éven belül el kell költöznie, mert nem engedheti meg magának annak fenntartását.
Udvardi Attila, a GKI Gazdaságkutató Zrt., illetve Szőkéné Boros Zsuzsanna, a KSH szakértője egybehangzóan állítja, az emberek az elmúlt két évben fokozatosan vettek vissza fogyasztási költésükből. Mindenekelőtt az autóról, majd híradás-technikai cikkekről, szórakozásról, a pihenésről, a különböző szolgáltatások igénybevételéről mondunk le.
Akinek még így sem marad pénze kifizetni a hitelt, az nem vesz új ruhát, vagy ha vásárol is, akkor beéri a távol-keleti boltok vagy a turkálók kínálatával. Van azonban valami, amiből nem csökken a fogyasztás, ezek pedig az élvezeti cikkek, így például az alkohol és a dohányáru.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Nagy István: nagyobb hangsúlyt kell fektetni a zöldenergia térnyerésére
- Baltimore-i hídomlás – van egy kiskapu a hajótársaság számára
- A kézilabda BL-negyeddöntők viszik ma a prímet - sport a tv-ben
- Jóval többet keresünk, mint tavaly ilyenkor
- Mi vezetett a németországi Zöldek zuhanórepüléséhez? Elemzés
- Komoly ügy lett Franciaországban egy iskolaigazgató és egy muszlim diák vitájából