Az élet minden területén visszafogják fogyasztásukat a családok, hogy finanszírozni tudják mindennapi kiadásaikat, így a többi között a devizahitelek meredeken emelkedő törlesztőrészleteit: elsőként a tartós fogyasztási cikkekről, aztán a szórakozásról, a nyaralásról, majd az új ruháról és a kultúráról mondunk le - írja a Népszabadság.
Sőt, kevesebbet is eszünk! Az Európai Bizottság megrendelésére idén nyáron készült felmérés szerint a megkérdezett magyarok 10 százaléka nagy, 23 százaléka mérsékelt esélyt lát arra, hogy a következő egy évben csak késedelmesen tudja fizetni jelzáloghitelének törlesztőrészleteit, illetve lakbérét. Az EU átlaga 8 és 16 százalék volt.
A felmérésben szereplők több mint 80 százaléka azt mondta, képtelen lenne saját erőből finanszírozni egy ezer eurónak megfelelő váratlan kiadást. A megkérdezettek negyede azt is elképzelhetőnek tartotta, hogy jelenlegi lakóhelyéről egy éven belül el kell költöznie, mert nem engedheti meg magának annak fenntartását.
Udvardi Attila, a GKI Gazdaságkutató Zrt., illetve Szőkéné Boros Zsuzsanna, a KSH szakértője egybehangzóan állítja, az emberek az elmúlt két évben fokozatosan vettek vissza fogyasztási költésükből. Mindenekelőtt az autóról, majd híradás-technikai cikkekről, szórakozásról, a pihenésről, a különböző szolgáltatások igénybevételéről mondunk le.
Akinek még így sem marad pénze kifizetni a hitelt, az nem vesz új ruhát, vagy ha vásárol is, akkor beéri a távol-keleti boltok vagy a turkálók kínálatával. Van azonban valami, amiből nem csökken a fogyasztás, ezek pedig az élvezeti cikkek, így például az alkohol és a dohányáru.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








