Jogsértő összehasonlító reklámokat tett közzé két távközlési szolgáltató, a FiberNet Zrt. és a ViDaNet Zrt. - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A két vállalkozás elhallgatta a versenytársai által kínált internetcsomagok az övénél kedvezőbb tulajdonságait. A versenyhatóság összesen 2,5 millió forint bírságot szabott ki.
A FiberNet Zrt. 2009 áprilisa és júliusa között Kalocsán, Siófokon és Nyergesújfalun internetszolgáltatását népszerűsítő hirdetéseket juttatott el a fogyasztókhoz, melyekben saját termékének árát és tulajdonságait más helyi szolgáltatók termékeinek paramétereivel hasonlította össze. Ezek az összehasonlítások a GVH vizsgálata szerint azonban nem voltak objektívek.
Kalocsán például a FiberNet nem tüntette fel megfelelően, hogy sajátjával ellentétben a rivális termék hűségnyilatkozat nélküli, noha a hűségnyilatkozattal megkötött szerződés esetén a fogyasztó a hűségidő lejárta előtt csak kedvezőtlen feltételekkel mondhatja fel szerződését, míg anélkül az új szolgáltatóra való áttérés rövid időn belül megtörténhet. A fogyasztók ezért értékelik, ha a szolgáltatáshoz nem kell hűségnyilatkozatot vállalniuk, és ennek megfelelően az ilyen csomagok ára magasabb. Emellett a FiberNet további két, az összehasonlításban szerepeltetett versenytárs csomag esetében csak a névleges le- és feltöltési sebességet közölte, a saját csomagjainál jelentősen kedvezőbb garantált értékeket nem. Két azonos névleges letöltési sávszélességű kapcsolat között a magasabb garantált letöltési sávszélességű a jobb minőségű csomag.
A FiberNet Siófokon eltérő időtartamú hűségnyilatkozattal elérhető akciós ajánlatokat vetett össze, ám itt sem jelenítette meg a hűségidőt megfelelően: a FiberNet csomagját kétéves, míg a versenytárs internetcsomagjait csak egy éves hűségnyilatkozattal lehetett igénybe venni, ám ezeket a tényeket a FiberNet reklámjai nem közölték. Nyergesújfalun a garantált letöltési, és a névleges feltöltési sávszélességi adatok kerültek felcserélésre minden csomag esetén (a teljes összehasonlításra kiterjedően): a helyi versenytárs a piacon tipikusnál magasabb garantált letöltési sebességet kínált, mely felcserélésre került a fogyasztók által általánosságban kevésbé értékelt feltöltési sebesség-paraméterrel, amiből következően a csomag a valósnál kevésbé vonzónak lett feltüntetve.
A GVH 2 millió forint bírságot állapított meg. A versenyhatóság a bírság megállapításánál figyelembe vette a reklámok alkalmazásának időtartamát, a reklámeszközök hatékonyságát, az érintett városok lakosságát, mint megcélzott fogyasztói kör nagyságát. Súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a FiberNet ellen már folyt eljárás, mely jogsértés megállapításával zárult a hűségidővel kapcsolatos kérdésekben.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Hasonló ügyben járt el a GVH a ViDaNet Zrt-vel szemben. A vállalkozás Mindszenten összehasonlító reklámmal népszerűsítette szolgáltatását. Az összeállításban a helyi szolgáltató csomagjaival hasonlította össze saját internetes szolgáltatásait. A reklámokban a ViDaNet azonban nem tüntette fel megfelelően, hogy saját szolgáltatásának igénybevételéhez egy éves hűségnyilatkozat szükséges, míg versenytársa csomagja ilyen kötelezettségtől mentes. A GVH a ViDaNet Zrt-vel szemben félmillió forint bírságot állapított meg. A hatóság enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy az akció csak csekély számú előfizetőt eredményezett a vállalkozás számára Mindszenten.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás
- Hatházi Róbert: a húsvét minden kor emberének ugyanazt az üzenetet hordozza
- Nagy változás a gyógymedencéknél - részletesen indokolt az NNGYK
- Ha autót vezet, akkor egy életveszélyes jelenség fenyegeti
- Friss kutatás: súlyos veszélyt jelent a használt sütőolaj