Az Európai Bizottság szeretné végre megtörni az Egyesült Államok egyeduralmát az internet "igazgatásának" terén és egy sokoldalú nemzetközi fórum kezébe adni a döntés jogát.
Talán kevesek tudják, de az internet összes fontosabb kérdéséről szóló döntés jelenleg egy kézben összpontosul. Legyen szó a legmagasabb szintű ( mint a .com vagy .eu) domainnevek kiosztásáról, vagy épp az IP-címek menedzseléséről, minden információ egy kaliforniai non-profit cégnél, az Internet Corporation for Assigned Names and Numbersnél (ICANN) fut össze, amely egyébként az Egyesült Államok kereskedelmi minisztériuma alá tartozik egy megállapodás értelmében.
Az Európai Unió információs társadalmának biztosa, Viviene Reding azonban egy új megoldással állt elő az internet-szabályozás kérdéskörében. Szerinte az irányítói feladatokat egy teljesen privatizált vállalatnak kéne magára vállalnia, melyet azonban egy nemzetközi fórum felügyel és lát el tanácsokkal. A
Reding szerint amint kifut az ICANN jelenlegi megbízatása, azonnal meg kellene kezdeni a rendszer megreformálását. Ezért nyílt felhívást intézett Barack Obama amerikai elnökhöz, hogy privatizálják a szervezetet és hozzanak létre egy felügyelő bizottságot, egy "internetes G12"-t.
Mint a neve is mutatja, a kerekasztal 12 delegáltat vonultatna fel. Észak- és Dél-Amerika, Európa és Afrika két-két tagot küldene, Ázsia és Ausztrália összesen hármat. A 12. fő az ICANN mindenkori elnöke lenne, akinek viszont nincs szavazati joga. Az új amerikai elnök szeptembertől kezdhetné el a munkálatokat az új rendszer kialakításán, az álláspontja azonban eddig még nem látott napvilágot. Az biztos, hogy George W. Bush körömszakadtáig harcolt az ellen, hogy az ICANN az ENSZ kezébe kerüljön - és láthatóan sikerrel vette az akadályt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








