Kis utánajárással - mobiltelefonszámunkhoz hasonlóan- e-mail címünk is megmaradhat a szolgáltatóváltás után. Arra is vannak elképzelések, hogy az adófizetőknek alanyi jogon is járhat egy postafiók, ami életük végéig megmaradhat.
Az e-mail cím "hordozásának" legegyszerűbb, és egyetlen megoldása: amikor az alany szolgáltatót vált, a régi szolgáltató fenntartja a postafiókját, csak azért, hogy az arra érkező küldeményeket az új címre továbbítsa. A megoldás hátránya, hogy nem ingyenes, a régi szolgáltató csak térítés ellenében végzi el ezt a szolgáltatást, ráadásul csak személyes beavatkozással lehet elintézni.
Amikor valaki a T-Online-tól mondjuk a UPC-hez kerül, például mert elköltözik, és az új lakás kívül esik az előző szolgáltató területén, az "igazi" hordozás az lenne, hogy a felhasznalo@t-online.hu címre küldött levelek ezentúl a felhasznalo@upcmail.hu címre érkezzenek - a T-Online közreműködése nélkül. Ez viszont a technológia mai állása szerint nem lehetséges. Ha az lenne, akkor is az e-mail cím a "@" karakter utáni része, a domainnév, a szolgáltató pénzen vett és fenntartott, rendkívül nagy erkölcsi értékű vagyona, annak ellenére, hogy a fenntartási összeg gyakran nem túl magas. Nem fogja átadni egy konkurensének, és ha törvénnyel akarnák erre kényszeríteni, akkor minden rendelkezésére álló eszközzel tiltakozna ellene.
Azok számára, akik webes elérésű levelezőt használnak (Freemail, IndaMail, CitroMail Magyarországon, Google Mail, Hotmail, stb.) a hordozási probléma egyszerűen nem létezik. Amíg ugyanis az ilyen szolgáltató egyáltalán működik, a postafiók bárhonnan, bármely internetszolgáltatón át, bármikor ugyanúgy elérhető. Igaz, a felhasználó levelezése ki van szolgáltatva egy idegen kiszolgáló ottani rendszer-üzemeltetőinek kénye-kedvére.
Az MDF által is szorgalmazott "Digitális közmű" koncepció ugyan csak a hálózatra vonatkozik, de könnyű lenne ezt az állami postafiókkal kiegészíteni. Ehhez egy 20-30 millió ügyfelet kezelő levelezéskiszolgáló kell - ez egyrészt manapság egyetlen gép, másrészt ezen keresztül automatikusan megvalósul az e-mailcím hordozása. Ugyanis a levelező-kiszolgáló alapvető szolgáltatása, hogy a leveleket gondolkozás nélkül továbbítsa egy, a felhasználó által megadott másik címre. Az állampolgári postafiók pedig erre mindig rendelkezésre állna.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








