Felrobbantják a Heathrow üzemeltetőjétKét év mélyreható vizsgálódás után úgy döntött a brit versenyhatóság, hogy a világ legnagyobb repterének a londoni Heathrow-nak működtetője, a BAA Airports Ltd. hatalmas piaci részesedése nem tesz jót sem az utasoknak, sem a repülőtársaságoknak, így jobb lesz, ha három repterét eladja.
A hét nagy repteret működtető vállalat, amilyen gyorsan csak lehet, el kell, hogy adja a három londoni reptere közül Getwicket és Stanstedet, valamint egy skót repülőteret is. Az indoklás szerint a 2006-ban a brit reptereken bevezetett antiterrorista intézkedések miatt folyamatos nyomás nehezedett az üzemeltetőre mind az utasok, mind a légitársaságok részéről - ennek csökkentésére remek lehetőséget nyújt a feldarabolás. Az új üzemeltetők felől érkező versenyhelyzet ugyanis rákényszeríti majd a BAA-t, hogy a fennmaradt repülőtereit úgy alakítsa át, hogy az jobban megfeleljen a felmerülő igényeknek.
A döntésnek azonban nem mindenki örül - a BAA-n kívül valószínűleg a zöld szervezetek képviselői sem. A kényszerű eladás és az így kialakuló versenyhelyzet ugyanis a reptereket üzemeltető cégeket gyorsabb fejlesztésre, így újabb kifutópályák és terminálok építésére szorgalmazza majd, ami egyértelműen vörös posztó a környezetvédők és a közelben lakók szemében.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


