Ahogy apadnak a pénztárcák, nemcsak a vásárolt áru mennyisége, de minősége és összetétele is gyökeresen megváltozik. Egy most készült felmérés szerint például a bioélelmiszerek estek először áldozatául a britek spórolásának.
Hogy összességében csökkentek az eladások a boltokban, nem újdonság, hiszen Nagy-Britanniában a munkanélküliek száma már most kétmillióra rúg, a vészjósló forgatókönyvek szerint pedig jövőre akár 3,2 millió is lehet. De nem csak a vásárlásra költött összeg csökkent, hanem a szerkezet is megváltozott. Amiből lehet, olcsóbbat vesznek a britek - nyilván nem csak ők, hanem a világ minden táján a vásárlók -, illetve a hétköznapi luxus termékeit hanyagolják.
Ennek köszönhetően elég érdekes termékcsoportok kerültek a fogyasztók érdeklődésének előterébe. A Nielsen felmérése szerint konzervbabból például 22,6 százalékkal több fogyott tavaly decemberben, mint egy évvel korábban. Persze arrafelé ezen nem lehet csodálkozni, hiszen a szalonnásbab afféle könnyed reggeli a szigetországban, mint nálunk a párizsis zsemle paprikával.
A kenyérrel szintén spórolnak a britek, augusztus óta töretlenül nő a sima fehér szeletelt kenyér forgalma, jelentős előnyre szert téve a piacon, a magos és barna kenyerek, bagelek és croissantok előtt. Ezzel párhuzamosan a nagyáruházak saját márkás - olcsó - termékei is teret nyertek: az eladások augusztus óta minden hónapban legalább 30 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbi bázisértéket.
Jelentősen csökkent viszont a pezsgő forgalma, sőt a habzóboroké is visszaesett. A legnagyobb zuhanás azonban biozöldségek és -gyümölcsök piacán volt megfigyelhető, ahol decemberben 11 százalékos visszaesés volt tapasztalható. Ennek ellenére elemzők szerint a csökkenés mértéke nem olyan vészes, hiszen megfordítva nézhetjük úgy is, hogy alig 11 volt a bioélelmiszerek vásárlói közt, aki szerint az egészség luxusnak számít, a fennmaradó 89 százalék viszont továbbra is mélyen zöld meggyőződésű.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








