A válság kirobbanása óta megváltóként dicsőítik sokhelyütt a diszkontláncokat, melyek alacsony áraikkal a túlélés esélyét adják az egyre reménytelenebb helyzetbe sodródó embereknek. Egy kiskereskedelmi szaklap legfrissebb kutatásából azonban kiderül, hogy ezek a típusú üzletek messze nem olyan olcsók, mint azt sokan első látásra gondolnák.
A The Grocer magazin kutatásához 50 létfontosságú háztartási terméket választott ki, majd ezek közül 33 olyat vett bele az összehasonlítandó kosárba, melyek egyaránt megvásárolhatók a vizsgált üzletek mindegyikében.
Meglepő módon a legdrágábban a diszkontok ár-úttörőjeként emlegetett Aldiban jöttek ki a bevásárlásból, holott ennek a láncnak olyan jó híre van, hogy a konkurensek közül is akad olyan, mely közvetlenül hozzá hasonlítja akciós árait hirdetéseiben.
A klasszikus szupermarketek meglehetősen jól állták a versenyt a többek között kenyeret, bort, mosogatószert és csokoládét tartalmazó kosár ármustrájában. A legolcsóbb és legdrágább üzlet közti különbség döbbenetes 61%-ot tett ki.
A The Grocer szerkesztője kiemelte, hogy több más kutatás azért hozza ki tévesen a legolcsóbbnak a diszkontokat, mert az ő sajátmárkás termékeinek árait a hagyományos üzletekben kapható nem sajátmárkás termékek áraival vetik össze. Ezen körkép esetében a szupermarketeknél is a sajátmárkás árukhoz ragaszkodtak, így el is olvadt a diszkontok előnye.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Míg a diszkontok vezetői korábban büszkén verték a mellüket, amikor tévesen arról szóltak a hírek, hogy ők a legolcsóbbak, most akad aki nyíltan elismeri, hogy nem is a legolcsóbb státusz megszerzése a célja, hanem hogy minőségben és ár-érték arányban versenyképes legyen. Az Aldi vezére gyakorlatilag kézlegyintéssel elintézte, hogy eddig hamis értékek mentén kampányolva játszottak a vásárlókkal, holott számukra nem is az ár az elsődleges szempont.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Három banknál válik elérhetővé az új otthonfelújítási támogatás
- Új, "akciós" jegytípus jelenik meg a BudapestGO-ban
- Az infláció szemmel látható emelésével "vádolja" a kormány az üzemanyagárakat
- Nagy durranás: régóta várt amerikai szuperfegyvert kaphatnak az ukránok
- Új világ jön itthon a kriptopiacon, már rengeteg ember érintett
- Itt a vége: elfogadta a brit parlament az illegális migráció sarokkövének számító törvényt