A válság kirobbanása óta megváltóként dicsőítik sokhelyütt a diszkontláncokat, melyek alacsony áraikkal a túlélés esélyét adják az egyre reménytelenebb helyzetbe sodródó embereknek. Egy kiskereskedelmi szaklap legfrissebb kutatásából azonban kiderül, hogy ezek a típusú üzletek messze nem olyan olcsók, mint azt sokan első látásra gondolnák.
A The Grocer magazin kutatásához 50 létfontosságú háztartási terméket választott ki, majd ezek közül 33 olyat vett bele az összehasonlítandó kosárba, melyek egyaránt megvásárolhatók a vizsgált üzletek mindegyikében.
Meglepő módon a legdrágábban a diszkontok ár-úttörőjeként emlegetett Aldiban jöttek ki a bevásárlásból, holott ennek a láncnak olyan jó híre van, hogy a konkurensek közül is akad olyan, mely közvetlenül hozzá hasonlítja akciós árait hirdetéseiben.
A klasszikus szupermarketek meglehetősen jól állták a versenyt a többek között kenyeret, bort, mosogatószert és csokoládét tartalmazó kosár ármustrájában. A legolcsóbb és legdrágább üzlet közti különbség döbbenetes 61%-ot tett ki.

A The Grocer szerkesztője kiemelte, hogy több más kutatás azért hozza ki tévesen a legolcsóbbnak a diszkontokat, mert az ő sajátmárkás termékeinek árait a hagyományos üzletekben kapható nem sajátmárkás termékek áraival vetik össze. Ezen körkép esetében a szupermarketeknél is a sajátmárkás árukhoz ragaszkodtak, így el is olvadt a diszkontok előnye.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Míg a diszkontok vezetői korábban büszkén verték a mellüket, amikor tévesen arról szóltak a hírek, hogy ők a legolcsóbbak, most akad aki nyíltan elismeri, hogy nem is a legolcsóbb státusz megszerzése a célja, hanem hogy minőségben és ár-érték arányban versenyképes legyen. Az Aldi vezére gyakorlatilag kézlegyintéssel elintézte, hogy eddig hamis értékek mentén kampányolva játszottak a vásárlókkal, holott számukra nem is az ár az elsődleges szempont.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.








