Egy a korrupcióellenes világnap alakalmával közzétett felmérés szerint a külföldi üzleti előnyök megszerzése érdekében az orosz vállalatok mutatják a legnagyobb hajlandóságot a kenőpénzek fizetésére. A Transparency International (Nemzetközi Átláthatóság) által végzett kutatás szerint az olaj-, a gáz- és az építőipar a legfertőzöttebb, míg az információ technológia, a halászat, valamint a bank- és pénzügyi szektor a legtisztább.
A szervezet 22 országot rangsorolt közel 3000 ezer nemzetközi kapcsolatokkal rendelkező vállalatvezető válaszai alapján. Az egyes országok vállalatait 1-től 10-ig lehetett pontozni (az 1-es a legkorruptabb, a 10-es a legkevésbé korrupt). A végeredmény alapján leggyakrabban az orosz cégek alkalmaznak a kenőpénzt a külföldi megbízások elnyerése érdekében.
Legyakrabban az oroszok "gyorsítják meg" az ügyeket!
Oroszország 5,9 pontot ért el, őket követi Kína (6,5), Mexikó (6,6) és India (6,8). A vizsgált uniós országok közül Olaszország (7,4) végzett a legkedvezőtlenebb pozícióban. Holtversenyben 8,8 pontos eredménnyel Belgium és Kanada bizonyult a legtisztábbnak, de Hollandia és Svájc is egyaránt csak egy tizeddel maradt el tőlük.
Az index számítása során külön vizsgálták a politikai vezetésnek és a közszférában dolgozó hivatalnokoknak fizetett kenőpénzek gyakoriságát, valamint a személyes- és a családi kapcsolatok előnyszerzés céljából történő kihasználását. A megvesztegetés leggyakrabban az építőiparban, valamint az olaj- és a gázszektorban volt tapasztalható.
A válaszadók sok esetben találkoztak gyanús ügyekkel a lakó- és az iroda-beruházások kapcsán, valamint a bányászati tevékenység során. Külföldi cégek által kezdeményezett visszaélést legritkábban az információ technológiai, a halászati, a mezőgazdasági, a könnyűipari és a szigorú szabályozásnak köszönhetően a banki ügyek kapcsán mérték.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml