A villamoson szabad ülőhelyek, a bevásárlóközpontokban fojtogató tömeg... Talán így lehetne leginkább élethűen jellemzi fővárosunk mai képét. Megindult az utolsó roham a három, illetve két és fél napos csend előtt. Az ünnepek után azonban jön majd a következő hullám a várható akciók, és a megvásárolt vagy ajándékba kapott árut visszavivők tömege.
A Media Markt koncepciómenedzserét, Szánthó Balázst kérdeztük arról, hogy hogyan alakultak az elektronikai termékeket értékesítő lánc számára az elmúlt hetek. Érezhető volt-e már a megszorító csomag hatása, és várnak-e még jelentősebb forgalmat a következő az ünnepekig hátralévő napokban.
Érzéketlenek lettünk
"Nem tartottunk a megszorító csomag reálbérre és ezáltal a forgalomra gyakorolt negatív hatásaitól, mert a mi területünkön a vásárlóerő évente 15%-kal növekszik. A piac idén csak 10%-kal emelkedett, így látható volt, hogy 5% tartalék a háztartásokban maradt. Az idei ünnepek várakozáson felüli forgalombővülést hoztak a Media Markt számára" - mondta el lapunknak Szánthó Balázs.
A legnagyobb növekedést a számítógép esetében könyvelhette el a kiskereskedelmi áruházlánc, amely jelentős mértékben köszönhető a Sulinet program kifutásának, hiszen az adókedvezmény már csak a még idén megvásárolt számítástechnikai eszközök után vehető igénybe. A számítógépek közül is a notebookok, a hordozható számítógépek vitték el a prímet, az össz számítógép forgalom körülbelül 70 százalékát adták.
Meglepő lehet, de a megszorító csomag még a hitelfelvételek forgalomhoz viszonyított arányában sem mutatta hatását, pedig az áruházlánc 0 százalékos teljes hiteldíj mutatóval rendelkező konstrukciókat ajánl vásárlóinak.
Sikertermékek
A számítógépek mellett az LCD és a plazma tévék iratkozhatnak fel még a sikertermékek sorába, bár erős eltolódás tapasztalható az LCD tévék irányába, amely főként a jelentős áresésre vezethető vissza. Az idei kedvenc a 32 colos LCD tv, ezek közül van olyan típus, amely tavaly még 400 000 forintba került, idén pedig már 200 000 forintért megvásárolható.
Nagy a kereslet az mp3 lejátszók iránt is, amelyeknél leginkább a nagyobb kapacitású termékeket keresik, de az idén megjelenő mp4 (képi megjelenítésre is képes) lejátszók iránt is nagy az érdeklődés.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Visszavitel
A törvényben meghatározott három napon túl a karácsonyra kapott ajándékokat a Media Markt január 15-ig veszi vissza, amelynek értéke a boltban levásárolható. A termékek visszavitelének megindoklására nincs szükség, de legalább a blokk vagy a jótállási jegy szükséges a cseréhez, amellyel azt igazolja a vásárló, hogy a termék valóban a lánc tagjaiból származik.
Emellett csakis csomagolással együtt tudják visszavenni a termékeket, amely lehet bontott is. A higiéniás termékeknél (pl. elektromos fogkefe, epilátor) külön arra is figyeljünk, hogy az originál legyen, mert ellenkező esetben az áruháznak nem áll módjában azt elfogadni. Tehát ne próbáljuk ki a borotvát vagy a fogkefét, mielőtt visszavinnénk őket.
A legtöbb csere ugyanis, Szánthó Balázs szerint nem a termékek hibás volta miatt történik, sokkal inkább a karácsonyra kapott nem tetsző vagy felesleges termékektől szabadulnak meg így a vásárlók.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








