Amerikában hagyományosan a Hálaadás hétvégéje utáni hét számít az ünnepi vásárlások kezdetének. A kerekedők kedvezményekkel és egyedi engedményekkel felvértezve várják az év utolsó időszakát.
Az on-line áruházak igyekeznek engedményekkel, ingyenes házhozszállítással magukhoz vonzani vevőiket, sokan kínálnak 1-5 napos kuponokat is. A "csatához" csatlakoznak a hipermarketek is, így például a Walmart.com 5 napos speciális csak on-line ajánlatában lapos képernyős televíziót, illetve kasmír sálat lehet kedvezményesen vásárolni. A Barnesandnoble.com pedig sporttáskát ajándékoz azoknak, akik 75 dollár felett vásárolnak.
A Hálaadás utáni hétfőt Cyber-hétfőnek nevezte el az amerikai Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (NRF), s hogy felszítsa a felhajtást a hétfő körül, elindította a CyberMonday.com internetes portált, amelyen összegyűjtik a mintegy 400 kiskereskedő on-line engedményeit. Ennek köszönhetően érezhetően megemelkedett a kedvezményeket kínáló honlapok forgalma, így például az ékszerekkel foglalkozó Ice.com forgalma 60 százalékkal növekedett.
Elemzők szerint idén is gyarapszik a vásárlások száma az ünnepek alatt, ugyanakkor a növekedés várhatóan lassul tavalyhoz képest. Az NRF szerint a november-decemberi teljes értékesítés 5 százalékkal emelkedik majd, szemben a tavaly ilyenkor tapasztalt 6,1 százalékkal. Ami az internetes értékesítést illeti, a Jupiter Research számításai szerint 18 százalékos növekedés várható idén, amely szintén kevesebb a tavalyi 23 százaléknál.
Szakértők szerint egyre óvatosabban kell szemlélni az internetes és hagyományos vásárlás versenyét, mivel egyre több hagyományos bolt veszi észre az internet révén feltáruló lehetőségeket. A világhálót nem csupán eladásra lehet felhasználni, hanem a vásárlók boltba irányítására is.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Rejtélyes betegségben halt meg két vadász – a zombiszarvaskór lehet a felelős
- Rekordhosszan volt covidos, ritkaság történt a szervezetében
- Kiszámolták, mekkora gazdasági veszteséget okozott Németországnak az ukrajnai háború
- Nagy Márton azt javasolja, a kormány avatkozzon be az üzemanyagárakba
- Rókusfalvy Pál: van néhány magyar szőlőfajta, amely kitörési pont lehet a nemzetközi piacokon
- Önkénteseket keresnek az utcai sportok budapesti olimpiai fesztiváljára