2 °C Budapest

Milliárdos forgalom az online áruházakban

Pénzcentrum
2006. november 24. 10:30

Több hazai webáruház forgalmat várhatóan átlépi az idén az 1 milliárd forintos forgalmat. A kereskedők leginkább az év utolsó két hónapját, a karácsonyi bevásárlás időszakát várják - írja a Világgazdaság.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A karácsonyi vásárlások időszaka alatt keletkezik a webboltok forgalmának mintegy harmada, így az online üzletek igyekeznek kiszállítási akciókkal, árkedvezményekkel, speciális ajánlatokkal még több vevőt magukhoz vonzani.

Márffy György, az egyik legnagyobb magyar webáruház, a Bookline alapítója és elnöke elmondta, ők már elindították kiszállítási akciójukat, melynek lényege, hogy aki a 200 legkeresettebb könyv közül rendel, annak könyvét a megrendeléstől számított egy munkanapon belül házhoz szállítják. A társaság a könyv-, CD-, és DVD-árusítás mellett megkezdte a műszaki termékek forgalmazását is, valamint jövőre Szlovákiában és Romániában indítja el az értékesítést.

A legnagyobb magyar online piactér, a Vatera.hu üzemeltetői is igyekeznek ösztönözni az egyforintos kikiáltási áron, minimális eladási érték nélküli aukciók indítását, mivel ezek jóval több érdeklődőt vonzanak - mondta el a Vatera.hu ügyvezető igazgatója, Csupor Erik. A legkeresettebb termékek, az eddigiekhez hasonlóan a könyvek, CD-k, DVD-k, szórakoztatótechnikai termékek, és várhatóan nagy lesz az érdeklődés a GPS-ek iránt is.

A GKI szerint az online értékesítés az elmúlt évek során dinamikus növekedésen ment át, annak ellenére, hogy az internetes értékesítés a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom töredékét teszi ki. A 2005-ös 19 milliárd forintos forgalom az idén várhatóan 26 milliárd forintra bővül, azonban előfordulhat, hogy még ezt is túlszárnyalja az on-line értékesítés, mivel a legnagyobb webáruházak 40-50 százalékos forgalombővülést értek el, de akadt olyan is, aki 2,5-szeresére növelte bevételét.

Az online kiskereskedelemre hazánkban nagyfokú koncentráltság jellemző, a forgalom 80-90 százaléka a legnagyobb áruházakban zajlik. A választék azonban egyre szélesebb, így egyre nehezebb különbséget tenni a csak internetes és a hagyományos kiskereskedelmi egységet üzemeltető áruházak között.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. november 27. szombat
Virgil
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. november 27. 19:18