A Wal-Mart Szeptember óta 27 államban, mintegy 3 000 üzletében tette elérhetővé a 4 dolláros generikus gyógyszereket. A sikeren felbuzdulva a versenytársak is utánozzák a diszkont árakat. A másik oldal szerint azonban az egész egy olcsó üzleti fogás.
A Wal-Mart mintegy 331, a BJ's Wholesale Club 292 generikus készítményt ad 4 dolláros áron üzleteiben. A Kmart is szeretne részesülni az óriási diszkontakció sikerében, ők 15 dolláros áron adnák a készítményeket. A Target pedig hűségesen követi a Wal-Mart áruházait államból államba.
Fogyasztói tanácsadók és egészségügyi közgazdászok szerint ugyan néhány vevő tényleg élvezheti az alacsony árak előnyeit, főleg azok, akik nem rendelkeznek biztosítással, de a diszkont láncok akciói nincsenek igazi hatással a gyógyszerpiacra, mivel a kedvezményes készítmények között nem szerepelnek a márkásabb gyógyszerek, illetve sok egyéb generikus gyógyszer sem.
Az IMS Health felmérése szerint az Amerikai Egyesült Államokban a 10 leggyakrabban felírt készítmények közül csupán egy, az antibiotikum amoxicillin érhető el a Wal-Mart és BJ's áruházaiban. A diszkontlánc szerint azonban egy internetes gyógyszerindex, RxList szerint 4 - többek között az atenolol magas vérnyomásra, és a furosemide vízhajtó - a 20 leggyakrabban felírt gyógyszerből kiváltható 4 dollárért.
Az Államok két legnagyobb gyógyszertárlánca - a Walgreen Co., a CVS Corp. - nem kívánja követni a diszkont árakat, s szerintük a vevők csupán a generikus készítmények nagyon kis töredékét találhatják meg a diszkontokban. Szerintük a biztosítással rendelkező vevők hajlandóak 5 - 10 dollárral többet fizetni a kényelmesebb elhelyezkedésű boltokért, és extra szolgáltatásért, például a 24 órás nyitva tartásért. A kisebb gyógyszertárak sem tudják követni az árcsökkentést, mivel a generikus gyógyszerek jelentik bevételük legkritikusabb pontját.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








