A Wal-Mart Szeptember óta 27 államban, mintegy 3 000 üzletében tette elérhetővé a 4 dolláros generikus gyógyszereket. A sikeren felbuzdulva a versenytársak is utánozzák a diszkont árakat. A másik oldal szerint azonban az egész egy olcsó üzleti fogás.
A Wal-Mart mintegy 331, a BJ's Wholesale Club 292 generikus készítményt ad 4 dolláros áron üzleteiben. A Kmart is szeretne részesülni az óriási diszkontakció sikerében, ők 15 dolláros áron adnák a készítményeket. A Target pedig hűségesen követi a Wal-Mart áruházait államból államba.
Fogyasztói tanácsadók és egészségügyi közgazdászok szerint ugyan néhány vevő tényleg élvezheti az alacsony árak előnyeit, főleg azok, akik nem rendelkeznek biztosítással, de a diszkont láncok akciói nincsenek igazi hatással a gyógyszerpiacra, mivel a kedvezményes készítmények között nem szerepelnek a márkásabb gyógyszerek, illetve sok egyéb generikus gyógyszer sem.
Az IMS Health felmérése szerint az Amerikai Egyesült Államokban a 10 leggyakrabban felírt készítmények közül csupán egy, az antibiotikum amoxicillin érhető el a Wal-Mart és BJ's áruházaiban. A diszkontlánc szerint azonban egy internetes gyógyszerindex, RxList szerint 4 - többek között az atenolol magas vérnyomásra, és a furosemide vízhajtó - a 20 leggyakrabban felírt gyógyszerből kiváltható 4 dollárért.
Az Államok két legnagyobb gyógyszertárlánca - a Walgreen Co., a CVS Corp. - nem kívánja követni a diszkont árakat, s szerintük a vevők csupán a generikus készítmények nagyon kis töredékét találhatják meg a diszkontokban. Szerintük a biztosítással rendelkező vevők hajlandóak 5 - 10 dollárral többet fizetni a kényelmesebb elhelyezkedésű boltokért, és extra szolgáltatásért, például a 24 órás nyitva tartásért. A kisebb gyógyszertárak sem tudják követni az árcsökkentést, mivel a generikus gyógyszerek jelentik bevételük legkritikusabb pontját.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború