Nem kevesebb, mint 52 évre is hitelt nyújt már a Tesco, Nagy-Britannia vezető kiskereskedelmi szolgáltatója. Az eset azonban egyáltalán nem számít egyedinek a szigetországban, már a legnagyobb kereskedelmi bank is a lakáshitelek futamidejének kitolására kényszerült.
A brit nemzeti bank várható kamatemelése és a töretlenül növekvő lakásárak következtében egyre kevésbé képesek a hitelfelvevők a megigényelt összeget a normálisnak számító 25 éven belül visszafizetni, így a bankok arra kényszerülnek, hogy kihelyezéseik futamidejét folyamatosan meghosszabbítsák, ezzel téve lehetővé szélesebb rétegek számára a lakáshitel felvételét.
Az "egy életre való" eladósítás leginkább az első lakásvásárlók között jellemző, akik számára a kortalanság érzete miatt elsősorban a törlesztő részletek nagysága számít, és csak másodsorban a megfoghatatlannak tűnő futamidő, és legkevésbé a valószínűtlennek hitt előtörlesztés. Az ilyen távra felvett hitelek banki kockázatait egyébként is megfizettetik az ügyféllel extra kamatok formájában, és ez az előtörlesztés esetében sem történik másképp.
A meghosszabbodó kölcsönök a kereskedelmi bankok által eddig stabilan tartott felső 65 éves életkor is fellazították, így nem ritka, hogy a hitel kifizetésekor a hitelfelvevő már jócskán 75 év környékén jár majd.
A brit lakosság azonban nincs egyedül ezzel a problémával, hazánkban is egyre inkább teret nyer az a trend, miszerint a kereskedelmi bankok a futamidő kitolásával próbálják elérni a rosszabb anyagi feltételekkel sújtott rétegeket, bár a Tesco által felajánlott időtáv jelenleg még messze áll a magyar valóságban létező 35 évtől.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében