A Gallup szeptember 18-án telefonos közvéleménykutatást végzett 584 felnőtt magyar állampolgár körében. Hétfőn estig, már a magyar felnőtt lakosság 91 százaléka értesült róla, hogy a miniszterelnök a választások után zárt körben azt mondta, hogy "végighazudtuk az utolsó másfél-két évet".
A Gallup szeptember 18-án telefonos közvéleménykutatást végzett 584 felnőtt magyar állampolgár körében.
Hétfőn estig, már a magyar felnőtt lakosság 91 százaléka értesült róla, hogy a miniszterelnök a választások után zárt körben azt mondta, hogy "végighazudtuk az utolsó másfél-két évet".
A hétfői nap során a lakosság majd kétharmada (59%) szerint a választás után elhangzott és most nyilvánosságra hozott miniszterelnöki beszédnek politikai következményei kell legyenek. Ezen a véleményen közel háromszor annyian vannak, mint azok, akik úgy gondolják, hogy erre nincs szükség.
A teljes lakosság ötöde (21%) gondolja csak, hogy nem szükséges, hogy politikai következményei legyenek ennek az ügynek, míg a megkérdezettek további egyötöde nem tud, vagy nem akar véleményt nyilvánítani, illetve nem hallott még a hírről.
Az aktív korosztályokba tartozók között egyértelműen az a vélemény, hogy Gyurcsány utólagos beismerésének politikai következménye kell legyen. A 40 alattiak közel háromnegyede (70%), a 40-60 közöttiek közel kétharmada (59%), míg a 60 felettiek fele (48%) vélekedik így.
Legtöbben azon az állásponton vannak, hogy Gyurcsány Ferencnek le kell mondania, és az államfőnek új miniszterelnököt kell jelölnie (43%). Ezzel ellentétes állásponton van a lakosság harmada (34%). A lakosság negyedének (23%) egy része nem is hallott a hírről, másik része pedig nem tud, illetve nem akar véleményt nyilvánítani a kérdésben.
A politikai következmények jellegéről kérdezve, leginkább a fiatalok gondolják azt, hogy Gyurcsány Ferencnek le kell mondania, közülük minden második (53%) míg a 60 felettiek harmada vélekedik így.
10 felnőttből négyen (41%) úgy gondolják, hogy ebben a helyzetben új választásokat kellene kiírni - ezzel az opcióval a megkérdezettek egyharmada nem ért egyet (35%).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A lakosság harmada szerint az ellenzéknek kellene konstruktív bizalmatlansági indítványt beterjeszteni(36%), illetve a miniszterelnöknek bizalmi szavazást kellene kérnie a Parlamentben (33%). Ezzel ellentétes véleményen is körülbelül ugyanennyien vannak (37-40%).
Csupán minden negyedik felnőtt (26%) ért egyet azzal, hogy ismét a koalíciónak kellene új miniszterelnököt javasolni, míg a lakosság fele (47%) határozottan ellenzi ezt az álláspontot.
Azok között, aki résztvettek a tavaszi választásokon, 66% szerint szükséges, hogy politikai következményei legyenek a beismerésnek, míg 19% szerint erre nincs szükség. Körükben hétfő estig 9% nem hallott még a hírről és 6% nem tudott véleményt nyílvánítani.
A választáson résztvettek többsége van azon a véleményen, hogy a miniszterelnöknek le kellene mondania.
Módszertan
A Gallup szeptember 18-án telefonos közvéleménykutatást végzett 584 felnőtt magyar állampolgár körében.
A minta összetétele a nemek aránya, az életkori csoportok és a településtípus szerint pontosan követi az ország felnőtt (18 éven felüli) lakosságának összetételét. A lakosság egészének jellemzőitől való kisebb eltéréseket, amelyek a véletlen mintavételes eljárásból óhatatlanul fakadnak, úgynevezett többszempontú súlyozással korrigáltuk. Az ekkora elemszámú mintához tartozó statisztikai mintavételi hiba nagysága a teljes mintára vonatkoztatva +/- 4,1%
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








