Az áfaemelés hatására csaknem duplájával emeli meg a vonat- és buszjegyek árát a gazdasági tárca. Átlagosan 8,5 százalékkal kell többet fizetniük az utasoknak szeptember 1-jétől a MÁV és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. menetrend szerint közlekedő belföldi vonataira, 8,1 százalékkal pedig a Volán-társaságok távolsági autóbuszaira szóló jegyekért- írja a Népszabadság.
Az áfaemelés hatására csaknem duplájával emeli meg a vonat- és buszjegyek árát a gazdasági tárca. Átlagosan 8,5 százalékkal kell többet fizetniük az utasoknak szeptember 1-jétől a MÁV és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. menetrend szerint közlekedő belföldi vonataira, 8,1 százalékkal pedig a Volán-társaságok távolsági autóbuszaira szóló jegyekért.
A díjemeléseket az általános forgalmi adó 15 százalékos kulcsának 20 százalékra emelésével indokolta a gazdasági minisztérium. Az adóváltozás valóban drágítja a jegyárakat, azonban ez átlagosan csak 4,3 százalékos áremelést tett szükségessé
A tarifaváltozást ráadásul az év végén előreláthatólag újabb követi majd. A MÁV és a Volán-társaságok menetrendjének összehangolásán dolgozó gazdasági tárca a helyközi személyszállítás díjainak egységesítését lehetővé tevő tarifareform tervét szeptember végére állítja össze. Korábban szó volt róla, hogya diákok ingyen utazhatnak, azonban ez most a előre láthatóan "csúszik".
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








