Késik a Schengen-tagság kibővítése a 2004 májusában Európai Unióhoz csatlakozott tagországokra vonatkozólag. Eredetileg a cél 2007 áprilisa lett volna, ám várhatóan több hét, esetleg hónapos csúszással is lehet számolni.
Késik a Schengen-tagság kibővítése a 2004 májusában Európai Unióhoz csatlakozott tagországokra vonatkozólag. Eredetileg a cél 2007 áprilisa lett volna, ám várhatóan több hetes, esetleg hónapos csúszással is lehet számolni.
A Schengeni Egyezményt 1985-ben írta alá 5 alapító tag, megalkotva ezzel egy olyan gazdasági térséget, amely nemcsak közös gazdasági, igazságügyi, vámügyi politikával rendelkezik, hanem amelyben a tagországok állampolgárai szabadon, ellenőrzés nélkül kelhetnek át a határokon. Ezzel szemben a külső határokat -a nem tagországok felé nyíló határokat- még nagyobb védelemmel látják el. Ezt nevezzük Schengeni határnak, ami Magyarország szempontjából a magyar-osztrák határon húzódik.
A jelenleg 15 tagországot számláló térség kibővítését tervezi az Európai Unió, így a 2004-ben csatlakozott országok is schengeni tagok lehetnének. A nemzetközi határok eltörlésével egy még egységesebb Európai Unió jön létre, amely új határvonalakkal rendelkezik. A SIS II (Schengeni Információs Rendszer) a jelenlegi rendszert váltja majd és hozzájárul a térség új tagállamokra történő kiterjesztéséhez, valamint információt szolgáltat majd a körözött bűnözőkről.
Már 2004-ben aláírták a bővítésről szóló tervezetet, bár Franco Frattini belügyi biztos szerint a 2007 áprilisában életbe lépő határozat némi csúszással valósulhat csak meg, 2007 ősze tájékán- olvashatjuk az Európai Unió hivatalos honlapján.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







