Feketelistát készít a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) azokról a kereskedőkről, amelyeket az illetékes szervezetek bár elmarasztalnak, de a cégek, a felrótt hibáikat nem javították ki.
A listát a Feosz honlapján lehet megtekinteni, egyelőre még kezdetleges formában, de a szervezet már dolgozik egy áttekinthetőbb, fogyasztóbarát formátumon. Ezt a listát az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) is nyilvánosságra hozza saját havilapjában. A szervezetek azt remélik, hogy a kereskedők a lista hatására korrigálják a hibáikat.
A fogyasztóvédelmi törvény szerint amennyiben a panaszos vevő nem tud megegyezni a kereskedővel, a békéltető testületekhez fordulhat. A szervezet, ha valóban visszaélést talál, ajánlást tesz, amelyet a kereskedő vagy elfogad (és ha nem tartja be, bíróságon behajthatóvá válik rajta az ajánlás), vagy nem. Ez utóbbi esetben a vevő bírósághoz fordulhat, amelyet egyébként a békéltető testület kihagyásával is megtehet. A fogyasztóvédelmi törvény szerint az ajánlásokat a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, illetve az illetékes kamarák nyilvánosságra hozhatják.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint azonban van némi joghézag. Vámos György szerint az egyesületeknek alapvetően semmi közük nincs az ajánlásokhoz, bár ettől még magát a kezdeményezést jónak tartja. A főtitkár szerint azonban a lista nem lehet teljes, hiszen sok fogyasztó nem fordul a békéltetőkhöz, hanem egyenesen a bíróságra megy, és nyilvánvalóan a legkritikusabb hibákat elkövető kereskedők vagy a notórius visszaesők legnagyobb szabálytalanságai nem lesznek publikusak, vagyis a lista akár még torz képet is tükrözhet.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








