Sokan hangoztatták már, hogy a diszkontok terjedése nyomorba taszítja az embereket, most azonban úgy tűnik, a legújabb amerikai kutatás bizonyítani is igyekszik az állítást. Stephan Goetz, a Pennsylvania State University professzora és Hama Swaminathan az International Center for Research on Women munkatársa a Wal-Mart amerikai terjeszkedésének a létminimum alatt élők arányára gyakorolt hatását vizsgálta.
Az eredmények tanulsága szerint a világ legnagyobb kiskereskedelmi láncának dinamikus expanziója miatt az USA-ban 20,000 család sodródott a létminimum alá.
A Social Science Quarterly legújabb számában megjelent tanulmány kiemeli, hogy a Wal-Mart ugyan rengeteg embernek ad munkát, a fizetések azonban nem segítik a családok kilábalását a szegénységből.
A legnagyobb problémát az okozza, hogy az óriáslánc terjeszkedése maga után vonja számos kisebb üzlet bezárását, mellyel a helyi vezetői kapacitásokat is megfojtják. A kis szereplők eltűnése emellett beszállítóik és partnereik (könyvelő, jogász, logisztikai szolgáltatók...) összeomlásához vezet, pedig a legtöbb ilyen támogató pozíció az átlagnál magasabb fizetéssel jár.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Wal-Martnál sokan részmunkaidőben dolgoznak, így családjuk keresete sokkal alacsonyabb. A fenti tényezők a szerzők szerint egyértelműen igazolják, hogy a Wal-Mart hozzájárul az emberek elszegényedéséhez.
A cég képviselői nem kívántak reagálni a kutatás eredményeire, az azonban biztos, hogy az óriásvállalatot egyáltalán nem fogja megviselni az esetleges megbélyegzés, így folytathatja globális hadjáratát.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Golovin Vlagyimir: szerencsés sorsolást kaptunk, tovább akarunk jutni a csoportból Párizsban
- Hamarosan újra kinyithat a történelmi budai gyógyfürdő
- Kiderült, mikortól lehet készpénzt felvenni a postán
- Végső búcsút vettek Tordy Gézától - képek
- Késes támadás történt Franciaországban
- Kémkedéssel gyanúsított kettős állampolgárokat vettek őrizetbe Bayreuthban – merényletre készültek