A diszkontok tették elsővé Magyarországot!

Pénzcentrum
2006. május 11. 11:30

A beszállítók számára a kiskereskedelem koncentrálódása és a diszkontosodás okoz fejtörést az európai kiskereskedelmi piacon, a kereskedők pedig a vevői attitűdök változására koncentrálnak - derül ki az AC Nielsen Piackutató adataiból.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.


Tavaly tovább csökkent a napi fogyasztási cikkeket áruló boltok száma, a koncentráció így lényegesen nőtt. Tavaly 92 áruház, azaz a piac 0.4%-a adta a napi fogyasztási cikkekforgalmának 30%-át. A három legerősebb lánc a piaci forgalom 35%-át realizálta - írja a Napi.

A hipermarketek az élelmiszer-kereskedelemből 27%-ot hasítanak ki, a diszkontokhoz pedig a magyarok minden elköltött 100 Ft-jából 13 kerül.

A diszkontok előretörése tehető feleőssé a kereskedelmi márkás termékek elterjedésének szédületes üteméért is: a szegmens évi 15%-os növekedésével hazánk az uniós toplista élén áll.

A vásárlók számára a legfőbb választási szempont természetesen az ár: 17%-uk pontosan tudja, mi mennyibe kerül, 40% sok termék árát tudja, 40%-nak pedig feltűnik, ha valaminek változik az ára.
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. december 4. szombat
Borbála, Barbara
48. hét
December 4.
A cookie napja
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. december 4. 19:20