A pirotechnikai eszközök helyett a szervezők világszínvonalú látványelemekkel várják a szilveszterezőket.
Újraindítási akciótervet készített a Magyar Fürdőszövetség; a programjukban a kormánytól azt kérik, hogy az újraindítási gyorskölcsönt terjesszék ki a fürdőkre. A szövetség közleménye szerint a 14 pontos Fürdő Újraindítási Akciótervet eljuttatták az illetékes szaktárcákhoz, mert a munkahelyek védelme érdekében az utolsó tartalékaikat is felhasználó fürdők fenntarthatóan szeretnének újra megnyitni. Azt írták, hogy a 18 ezer munkavállalót foglalkoztató és "békeidőben" évi mintegy 95-100 milliárd forint közötti forgalmat generáló ágazat képviseletében tett javaslataikkal a magyar gazdaság újraindításához járulnak hozzá. A biztonságos üzemindításhoz két hét felkészülési időre van szükség közlésük szerint.
Mint írták, a napokban elinduló újraindítási gyorskölcsön kiterjesztését kérik az önkormányzati/állami tulajdonú fürdőkre is, mert jelenleg az nem érhető el a fürdők túlnyomó többsége számára, mivel azok nem kis- és középvállalkozások. Továbbra is szeretnék elérni a fürdőszolgáltatások áfájának 5 százalékra csökkentését. A kiesett bevételek részleges visszapótlását is szeretnék elérni nyugat-európai mintákhoz hasonlóan, ami a 2019-es bevételek 50 százalékát jelentené 2020-21-ben a fürdőüzemeltetők részére.
A fürdőszövetség azt javasolja, hogy a 2020. májusitól eltérően az idén a kültéri és beltéri medencék egy lépcsőben nyithassanak, továbbá hogy a közegészségügyi előírásoknál a tavaly november 11-i zárás előtti Covid-protokollok legyenek ismét érvényesek, amelyek már megállták a helyüket a gyakorlatban. A gőzfürdők és szaunák levegőminőségének és felülethigiéniájának ellenőrzésére a szövetség külön szakmai protokollon dolgozik jelenleg - írták.
Kiemelik: a kormányzati bértámogatással az ágazat munkahelyeinek 77 százalékát sikerült megmenteniük, azonban a november óta bevétel nélküli munkáltatóknak elfogytak a lehetőségeik a bérek másik felének finanszírozásához. Ezért javasolják a bértámogatás mértékének megemelését 75 százalékra és időbeli kiterjesztését 2021. augusztus 31-ig. Mindez szerintük a jelenleg érvényben levő munkáltatói járulékmentesség fenntartása mellett érdemi segítséget jelenhet a fürdőüzemeltetőknek.
Terveik között szerepel az egészségbiztosítási alapból finanszírozott post-Covid rehabilitációs program indítása, mert jelentősen tehermentesíti az állami egészségügyi ellátórendszert a fürdőgyógyászatok bevonása. A korábbi Erzsébet fürdőjegy program mintájára a magyar családok, kiemelten a nagycsaládosok részére minimális önerővel pályázható, 3 alkalmas fürdőjegy program indítását javasolják 5 milliárd forint keretösszeggel. Emellett a SZÉP-kártyát érintő kedvezményes adózású, 2021. június 30-ig tartó időszak meghosszabbítását december 31-ig.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








