Folytatódik az átlagosnál enyhébb, de jellemzően borult, párás, ködös időjárás a jövő héten is.
Mióta megérkeztek az orosz Metrovagonmas által felújított metrószerelvények Budapestre, nagyjából azóta slágertéma, hogy klimatizálni kellene őket. A Pesti Hírlap cikke szerint, bár műszaki szempontból már jobbak a klimatizálás esélyei, mint egy éve, azonban idén is marad a meleg a nyári hónapokban a kocsikban.
Mint azt tudni a korábban BKV úgy vélte, hogy technikai okokból nem megoldható a légkondi utólagos beszerelése az orosz metrókocsikba, de azóta változott a társaság álláspontja. A Pesti Hírlap szerint eleinte úgy tűnt, hogy a kocsik váza nem bírja el a légkondit, de a korszerűbb berendezések már jóval könnyebbek, illetve van olyan is, amit a metró aljára lehet szerelni, így ez a probléma talán megoldódhatna. Van azonban még egy komolyabb gond. Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke azt mondta a lapnak, hogy
Két cég egyébként már jelentkezett, hogy saját költségén elkészítené egy-egy légkondival felszerelt kocsi prototípusát, így kiderülne, hogy valóban megoldható-e a probléma, és ha igen, hogyan. Ehhez azonban komoly szerkezeti átalakításra lenne szükség, de egyelőre az orosz gyártó nem járult hozzá a kocsik átalakításához.
Azt is tudni, hogy a BKV több mint 6 milliárd forintos kötbérre pereli a Metrovagonmast késedelmek és a kocsik hibái miatt. Felajánlották az orosz cégnek, hogy a nézeteltérések rendezése fejében szereljék be a légkondit, de a cég nem kívánt élni ezzel a lehetőséggel. Ami tehát biztos, egyelőre még biztosan nem lesz klíma a kocsikban, a főváros pedig azzal kívánja enyhíteni a hőséget, hogy ivókutakat helyez ki a 3-as metró nyolc állomásán.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








