A hosszú hétvégén kár lenne otthon maradni, hiszen egy tavaszi erdőnél kevés szebb természeti csoda létezik.
Minden harmadik magyar utazik a december és március közötti időszakban, amire átlagosan 38 ezer forintot költenek, és jellemzően belföldön, főleg városnézéssel és wellnessezéssel töltik az erre szánt időt.
A magyarok körülbelül egyharmada utazik a december és március közötti időszakban, amire átlagosan 38 ezer forintot költenek, és jellemzően belföldön, főleg városnézéssel és wellnessezéssel töltik az erre szánt időt. Sokan biztosítás nélkül vágnak neki az utazásnak, leginkább azért, mert nem szívesen költenek rá, vagy, mert úgy vélik, velük nem történhet baj.
A magyar lakosságot a téli üdülési szokásairól és terveiről kérdezte meg a Budapest Bank reprezentatív kutatásában. Az eredményekből kiderült, hogy minden harmadik magyar (36 százalék) elutazik december és március között, ami emelkedést mutat az elmúlt öt év átlagához képest (30 százalék). Nincs kiemelkedő hónap a téli utakat illetően, bár valamelyest többen utaznak el a téli időszak végén, februárban (31 százalék) vagy márciusban (38 százalék), jellemzően az országhatárokon belül (28 százalék). Azok, akik otthon maradnak, a pénzhiányt említették a legfőbb okként (80 százalék), azonban akadnak olyanok is, akik egyszerűen nem tudják szabaddá tenni magukat ilyenkor (13 százalék), vagy éppen nem szeretnek télen utazni (11 százalék).
A telelők közel háromnegyede (69 százalék) egyénileg szervezi meg az utazást, míg negyedük (23 százalék) valamilyen online utazásközvetítő weboldal segítségével. A válaszokból kiderül, hogy a magyarok a hideg hónapokban inkább másodmagukkal pihennek (56 százalék), és jellemzően két (40 százalék) vagy három (21 százalék) éjszakán át maradnak. A városnézés (54 százalék) és wellness (52 százalék) egyértelműen slágerprogramnak számít, de több mint egyharmaduk (36 százalék) túrázással vagy sporttal veszi fel a harcot a téli pluszkilók ellen.
Mennyi az annyi?
Egy utazásra fejenként átlagosan 38.000 forintot költenek a válaszadók. A többség (59 százalék) az előre megtakarított pénzből finanszírozza az utazását, és a költségek felét ebből állja, míg minden negyedik magyar az aktuális havi bevételeiből is kiegészíti ezt az összeget (27 százalék), ami a téli utazásra szánt pénz nagyjából ötödét fedezi. A magyar lakosság a nyaraláshoz hasonlóan télen is önerőből utazik, csupán a válaszadók elenyésző része (4 százalék) nyilatkozott úgy, hogy hitelt vesz fel ilyen célra.
Az út során felmerülő kiadásokat, például az utazás, a szállás vagy az étkezés költségeit, a belépőjegyeket és bérleteket, valamint a sportfelszereléseket elsősorban készpénzzel (79 százalék) fizetik az utazók, ugyanakkor minden második válaszadó bankkártyát (46 százalék), minden ötödik pedig SZÉP kártyát (22 százalék) is használ. A bankkártya jelentőségét mutatja, hogy az utazók fele (49 százalék) ahol lehet, plasztikkal fizet az utazása során.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Sokan vannak, akik sajnálják a pénzt biztosításra
Összességében a téli utazók kétharmada van biztosítva az utazása során: minden harmadik telelő külön biztosítást köt elutazás előtt, ugyanakkor sokaknak van egész évre kiterjedő biztosításuk, Európai Egészségbiztosítási Kártyájuk vagy bankkártya mellé járó biztosításuk. Egyharmaduk azonban egyáltalán nem rendelkezik biztosítással, ők leginkább arra hivatkoznak, hogy sajnálják rá a pénzt (34 százalék), illetve abban bíznak, hogy nem történik velük semmi baj az út során (14 százalék).
- mondja Pósfai Tamás, a Budapest Bank biztosítási vezetője.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Nem túl lelkesek a franciák az olimpia előtt
- Tádzsikisztánban kilenc embert őrizetbe vettek az oroszországi merénylet kapcsán
- Ukrán gabonával segíti Magyarország az afrikai éhezőket
- A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában
- Idén sem maradt el a keresztrefeszítés és önkorbácsolás a Fülöp-szigeteken
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál