A wellness‑szállodák teltházközeli karácsonyt várnak, a vendégek pedig egyre inkább a kényelmes ünneplést választják az otthoni készülődés helyett.
Nincs ugyan napirenden a Nemzetgazdasági Minisztériumban a SZÉP-kártya felhasználhatóságának szűkítése, de a minisztérium szerint ősszel érdemes lehet egy újabb számvetést készíteni az érintettek bevonásával, tekintettel arra is, hogy a turizmusban érdekelt vállalkozások évek óta csökkentenék a vendéglátás szerepét a kártya felhasználásában.
A tárca gazdaságfejlesztésért felelős államtitkára, Glattfelder Béla korábban egy szakmai konferencián a SZÉP-kártya rendszerének továbbfejlesztése kapcsán beszélt arról, hogy az elfogadók köréből kikerülhetnek a gyorséttermek, mert az eredeti céloknak megfelelően a szálláshelyeknek és a szabadidős tevékenységeknek kellene nagyobb szerepet szánni. Az OTP akkor attól tartott, hogy a vendéglátás célú felhasználhatóság bármilyen szűkítése hátrányosan hat majd a belföldi turizmusra. Az államtitkár korábban egy hozzá beérkezett szakmai javaslatot ismertetett, "ami nyilvánvalóan nem tekinthető a kormány álláspontjának", így annak megvalósíthatóságáról sem foglalnak állást.
Közölték, hogy a SZÉP-kártya és a hozzá kapcsolódó adókedvezmények bevezetésének elsődleges célja a belföldi turizmus élénkítése volt. 2012-től, mióta a kártya három zsebes felosztása kialakult és a vendéglátás zseb létrejött, egyre dominánsabbá vált a költésekben az alacsonyabb kategóriájú vendéglátási szolgáltatások igénybevétele, és a napi munkahelyi étkezés. Jelenleg a SZÉP-kártya költések fele vendéglátóhelyen történik.
Mint írták, a turizmusban érdekelt vállalkozások és szakmai szervezetek évek óta javasolják, hogy valamilyen módon állítsák ismét erőteljesebben a turizmus szolgálatába a kártyát, vagyis csökkentsék a vendéglátás szerepét. Az NGM a kezdetektől nyitott a kártyával kapcsolatos szakmai javaslatokra, azokat időről időre áttekintik, és ha indokolt, módosítják, finomítják a rendszert.
Vigyázz, mit veszel karácsonyra! Komoly veszélybe sodorhatja a légiközlekedést ez a közkedvelt kütyü
A HungaroControl és a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság közösen hívja fel a fogyasztók figyelmét a felelős vásárlás és használat fontosságára.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








