Tíz év óta idén először nőtt Magyarországon a vasúton utazók száma, és növekedett az általuk megtett távolság is. Még idén jöhet a legújabb fejlesztés, az interneten megvásárolt, kinyomtatható vonatjegy.
A MÁV-START Zrt. tájékoztatása szerint az idei év első nyolc hónapjában több mint három és félmillióval több fizető utast szállított Magyarország területén, mint 2010-ben, és az általuk megtett távolság csaknem 160 millió kilométerrel nőtt tavalyhoz képest - tájékoztat Monszpart Zsolt, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója a közleményben.
A vasúti társaság közlése szerint egyre többen választják az InterCity vonatokat: a tavalyi évhez képest mintegy négyszázezerrel több utas utazott az emelt szintű szolgáltatásokat nyújtó járatokon. A távolsági forgalomban a legjelentősebb utasszám-növekedés a Budapest-Győr-Hegyeshalom, a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza és a Budapest-Miskolc-Nyíregyháza vonalon tapasztalható. A budapesti elővárosi forgalomban elsősorban a Piliscsaba-Esztergom, az Érd-Pusztaszabolcs és a Gödöllő-Hatvan vonalakon utaznak többen.
Növekedés tapasztalható a nemzetközi utazások tekintetében is, idén elsősorban az ausztriai, franciaországi, olaszországi és romániai úti célok esetében utaztak többen.
Az internetes jegyvásárlások aránya emelkedő tendenciát mutat mind a belföldi, mind a nemzetközi vásárlásokat tekintve. A belföldi menetjegyeket érintő tranzakciók száma 2010 azonos időszakához képest csaknem húsz százalékkal emelkedett. További, jelentős növekedést vár a személyszállító vasúttársaság még az idei évre tervezett fejlesztésétől, amellyel az utasok már bárhol kinyomtathatják az online megvásárolt menetjegyeket, nem kell emiatt az állomásokon található jegykiadó automatákhoz menni.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








