Tíz év óta idén először nőtt Magyarországon a vasúton utazók száma, és növekedett az általuk megtett távolság is. Még idén jöhet a legújabb fejlesztés, az interneten megvásárolt, kinyomtatható vonatjegy.
A MÁV-START Zrt. tájékoztatása szerint az idei év első nyolc hónapjában több mint három és félmillióval több fizető utast szállított Magyarország területén, mint 2010-ben, és az általuk megtett távolság csaknem 160 millió kilométerrel nőtt tavalyhoz képest - tájékoztat Monszpart Zsolt, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója a közleményben.
A vasúti társaság közlése szerint egyre többen választják az InterCity vonatokat: a tavalyi évhez képest mintegy négyszázezerrel több utas utazott az emelt szintű szolgáltatásokat nyújtó járatokon. A távolsági forgalomban a legjelentősebb utasszám-növekedés a Budapest-Győr-Hegyeshalom, a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza és a Budapest-Miskolc-Nyíregyháza vonalon tapasztalható. A budapesti elővárosi forgalomban elsősorban a Piliscsaba-Esztergom, az Érd-Pusztaszabolcs és a Gödöllő-Hatvan vonalakon utaznak többen.
Növekedés tapasztalható a nemzetközi utazások tekintetében is, idén elsősorban az ausztriai, franciaországi, olaszországi és romániai úti célok esetében utaztak többen.
Az internetes jegyvásárlások aránya emelkedő tendenciát mutat mind a belföldi, mind a nemzetközi vásárlásokat tekintve. A belföldi menetjegyeket érintő tranzakciók száma 2010 azonos időszakához képest csaknem húsz százalékkal emelkedett. További, jelentős növekedést vár a személyszállító vasúttársaság még az idei évre tervezett fejlesztésétől, amellyel az utasok már bárhol kinyomtathatják az online megvásárolt menetjegyeket, nem kell emiatt az állomásokon található jegykiadó automatákhoz menni.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml