Idén az ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték.
A Balatonnál is óriási különbségek vannak az ingatlanárakban a lokáció függvényében, a közvetlenül tóparti települések bő harmadával drágábbak, mint a megyei átlagok, a lapnak nyilatkozó szakértő szerint a települések és nem pedig a házak tóparttól való távolsága az igazán meghatározó - írja a Magyar Nemzet.
"Ami a közvetlen tópartot illeti, a déli part esetében beszélhetünk kifejezetten tóparti lakóingatlanokról, az északi oldal partszakaszainak jelentős része önkormányzati kézben van. Az árképzést viszont nem a házak, hanem a települések tótól való távolsága határozza meg" – mondta el lap megkeresésére Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője. Hozzátette,
ennek megfelelően nem a nyaraláskor számító pár száz méterek, hanem kilométerek jelentenek inkább vízválasztót, a lokáció 25-30 kilométerben, negyedórányi autóútban határozható meg.
A déli partról elmondható, hogy Somogy megye egészét nézve 650 ezer forint az átlagos négyzetméterár, azonban közvetlenül a tó partján húzódó területek esetében már kicsivel egymillió forint feletti, budapesti árszinteket találunk. Példát is hozott a szakértő, a tóparton 88,7 millió forint az ingatlanok medián ára, Somogy egészében pedig (amelyben a legolcsóbbak és a legdrágábbak is benne vannak) 64 millió forint.
Az északi parton kisebb a négyzetméterár-különbözet, a Veszprém vármegyei átlag 672 ezer, a tóparti pedig 978 ezer forint négyzetméterenként – kínálati medián árakban ez 100, illetve 63 millió forint. Zalában viszont, ahol csak öt Balaton-parti település található, még számottevőbb a különbség. A szakértő rámutatott, ez lényegében magától értetődő, hiszen Dél-Somogy és Siófok árszintje is erős kontrasztot mutat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Aki Balaton-közeli ingatlanban gondolkodik, jobban járhat, ha nem közvetlenül tóparti településen vásárol, ám Balogh László szerint a vásárlás célja sem elhanyagolható, érdemes a választásnál latba venni, hogy melyik településeken keresnek a legtöbben nyaralót.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








