A tavalyi év vége kiemelten forgalmas volt a SZÉP kártyás költések szempontjából – decemberben az ételházhozszállítási szolgáltatásokra költöttek legtöbbet a kártyabirtokosok.
Borúlátóak a szakemberek az építőiparban, 95 százalékuk számít válságra, 83 százalékuk még idén – derül a Mapei Kft. 150 építőipari szakember körében végzett gyorsfelméréséből. A vállalat szerint bár láthatók lassulásra utaló jelek, azokat sikeresen enyhítik a lakásfelújítási és otthonteremtési támogatások, legalábbis december 31-ig.
A megkérdezett szakemberek 45 százaléka szerint már most érezni a válság hatását, míg további 38 százalék szerint fél éven belül, 10 százalékuk szerint pedig jövőre éri el a recesszió hazánkat. A válság hatására várhatóan lassul az építőipar a szakemberek 18 százaléka szerint. 46 százalékuk gondolja úgy, hogy ennek hatására a lakosság a felújítások elhalasztása mellett dönt, 14 százalékuk az építőanyagárak emelkedésére, 7 százalék anyaghiányra számít.
A saját munkájukra nézve, a megrendelések visszaesésére a szakemberek 69 százaléka számít, további 7 százalékuk a munkadíjak csökkenésétől, valamint a megrendelők árérzékenyebbé válásától tart. Mindössze a válaszadók 22 százaléka szerint az esetleges válság nem fogja a munkáját érinteni.
Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője szerint néhány százalékos lassulásra számítani lehet a piacon, azonban ennek a mértéke nagyban függ a kormány támogatási politikájától. A szakember szerint a felújítási és lakásépítési támogatások olyan mértékben élénkítik az ágazatot, ami enyhíti a nemzetközi gazdasági és politikai változások kedvezőtlen hatásait. Úgy véli, hogy amennyiben a kormány a december 31-én lejáró támogatások megújítása mellett dönt, akkor nem kell számítani jelentős visszaesésre. A szakember bizakodó, ugyanakkor véleménye szerint a cégeknek fel kell készülniük egy esetleges lassulásra.
A válaszadó szakemberek 37 százaléka úgy gondolja tehetetlen, nem tud felkészülni az esetleges válságra, 20 százalék tartalékol, 7 százalék pedig árukészlet vásárlásába fektet. A lehető legtöbb munka vállalásával a szakemberek 25 százaléka készül a nehezebb időkre.
Mit ünneplünk karácsonykor és szenteste? Ez a karácsony szó jelentése, a karácsonyfa állítás eredete
A karácsonyfa-állítás a 17. századtól német területekről terjedt el.
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








