Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
Egy elhúzódó recesszió veszélyére figyelmeztetett szerdán az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve (Fed) elnöke, aki további intézkedésekre szólította fel a Fehér Házat és a kongresszust annak érdekében, hogy a koronavírus-járvány ne okozzon hosszú távú károkat a gazdaságnak.
Jerome Powell, a Peterson gazdaságkutató intézet online vitájához készített, előre megírt beszédében rámutatott: a második világháború óta a legsúlyosabb sokk érte az amerikai gazdaságot, rendkívüli körülmények alakultak ki, amelyek rendkívüli intézkedéseket követelnek. A jövőbe vezető utat nagy bizonytalanságok és jelentős lefelé mutató kockázatok övezik, a kilábalás hosszabb ideig tarthat a reméltnél. Számos kisvállalat mehet csődbe, és sokan hosszú időre munkanélkülivé válhatnak még úgy is, hogy a Fed és a kongresszus már messzemenő lépéseket tett, hogy megpróbálja ellensúlyozni a járvány miatti széleskörű leállások következtében kialakuló, súlyosnak tűnő válságát.
- hangoztatta a Fed-elnök, hozzátéve, hogy az amerikai kormánynak mindent meg kell tennie ennek a helyzetnek az elkerüléséért, ami további fiskális politikai intézkedéseket tehet szükségessé.
Leszögezte, a Fed továbbra is beveti minden rendelkezésére álló eszközét a gazdaság támogatására a járvány végéig. Bár részletekbe nem bocsátkozott, azt azért jelezte, hogy negatív kamatokra nem érdemes számítani, mondván, hogy "nagyon nem egyértelműek a negatív kamatok hatékonyságát mutató bizonyítékok". Megismételte azt a korábbi figyelmeztetését, miszerint a Fed hitelt nyújthat a fizetőképes vállalatoknak, hogy segítse őket a válság átvészelésében, de egy hosszabb recesszió csődbe vihet korábban jól működő vállalatokat, ha nem kapnak több segítséget a kormánytól.
Az amerikai kongresszus eddig mintegy 2900 milliárd dollár értékben hagyott jóvá különböző gazdaságösztönző intézkedéseket, a Federel Reserve pedig többször kamatcsökkentést hajtott végre és masszív hitelprogrammal támogatja a koronavírus-járvány miatt súlyos helyzetbe került gazdaságot. A koronavírus-járvány és a megfékezését célzó szigorú intézkedések következtében az két hónap alatt több mint 33 millió ember veszítette el munkáját és kért munkanélküli segélyt az Egyesült Államokban. Powell megítélése szerint idén magas maradhat a munkanélküliségi ráta, pedig februárban még 50 éves mélyponton, 3,5 százalékon állt.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








