Fontos tudni: a Netflix soha nem kér fizetési adatokat SMS-ben küldött linken keresztül, és nem fenyeget azonnali fióktiltással ilyen módon.
Nyugdíjazták a készpénzt a magyar fiatalok: a legtöbben már csak így fizetnek az üzletekben
Javult a fiatal korosztály jövedelmi helyzete tizenkét hónap leforgása alatt - derül ki a K&H ifjúsági indexhez készített kutatásból. A 19-29 évesek háztartásában a jövedelem 266 ezer forintot tett ki az idei harmadik negyedévben, azaz 16 százalékkal nőtt éves szinten, az egy főre jutó jövedelem pedig 20 százalékkal 132 ezer forintra emelkedett. A fiatalok hatoda rendelkezik hitellel, jellemzően személyi kölcsönt, lakás- vagy folyószámlahitelt törlesztenek.
Letarolták az idei karácsonyi időszakot a bankkártyás fizetések, legalábbis erre utalnak a legfrissebb adatok - közölte a K&H. Megvizsgálták, hogy december 1. és 20. között hány alkalommal és mekkora összeget fizettek bankkártyával az ügyfelek, és ez milyen változást jelent a korábbi időszakokhoz képest. A számok egyértelműen a készpénz visszaszorulására utalnak.
A K&H-nál a szóban forgó időszakban összesen több mint 7 millió alkalommal fizettek, ami napi átlagban 350 ezer tranzakciót jelent. 2020 azonos időszakához képest a kártyás vásárlások száma 22 százalékkal nőtt, kétéves összevetésben - vagyis 2019 utolsó heteihez képest - pedig még masszívabb, 34 százalékos volt a növekedés. A 7 milliós idei kártyás fizetésre 79,5 milliárd forintos forgalom jutott. Ez az eredmény tavalyhoz képest 21 százalékos emelkedésnek felel meg, míg a 2019-es összeg közel másfélszerese.
Azt látjuk, hogy az évek óta dinamikusan növekvő bankkártyás fizetések újabb lendületet kaptak, nem csak a járvány miatt, hanem egyre többen vannak, akik nem szeretnének bajlódni a készpénzzel. Erre utal a tranzakciók számának meredek emelkedése. Fontos hozzátenni, hogy a kártyás költések összegének növekedésében szerepet játszik az is, hogy sok termék ára emelkedett
- mondta Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője. A pénzintézet összesítéséből kiderül az is, hogy milyen termékekért, szolgáltatásokért fizettek a bankkártyások.
Élelmiszert 3,3 millió alkalommal, összesen 20,3 milliárd forintért vásároltak az érintettek. Ez éves szinten 15, illetve 8 százalékos növekedésnek felel meg, a 2019-es számokhoz képest pedig 41 és 54 százalékos többlet.
Az is látható, hogy az éttermekben, kávézókban is hódítanak a bankkártyák. A K&H adatai szerint idén közel 1,2 millió tranzakciónak “adtak helyet” a vendéglátóipari egységek. Ez az egy és két évvel korábbi szinthez képest 74, illetve 72 százalékos plusz. A forgalom az idén meghaladta a 4,2 milliárd forintot, ami 91 és 105 százalékos bővülést takar.
A ruha- és cipővásárlások esetében 29 és 33 százalékkal nőtt a bankkártyás vásárlások összege, a drogériás költések értéke 18 és 51 százalékos növekedést produkált, az elektronikai termékeknél 10 és 61 százalékos forintbeni forgalombővülést generáltak a K&H-sok.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Okostelefonok, okosórák, fizetések
A bankkártyás vásárlások látványos növekedésénél is komolyabb eredményt értek el a digitalizált bankkártyás - például okostelefonos és okosórás - fizetések. A szóban forgó időszakban az idén 1,2 millió ilyen fizetésre volt példa, a tranzakciók összege 8,3 milliárd forintra rúgott. Ez a triplája az egy évvel korábbinak.
Ennél az összehasonlításnál azonban figyelembe kell venni, hogy 2020-ban még csak az Apple Pay és – az akkor még elérhető - K&H mobiltárcás fizetési megoldások voltak. Az idén viszont az Apple-fizetés mellett a Google Pay- és az okosórás Garmin Pay-fizetés is rendelkezésre állt
- tette hozzá a K&H szakembere.
Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








