Az MNB összesen több mint 28 millió forint bírságot szabott ki az UniCredit Bankra.
Nyugdíjazták a készpénzt a magyar fiatalok: a legtöbben már csak így fizetnek az üzletekben
Javult a fiatal korosztály jövedelmi helyzete tizenkét hónap leforgása alatt - derül ki a K&H ifjúsági indexhez készített kutatásból. A 19-29 évesek háztartásában a jövedelem 266 ezer forintot tett ki az idei harmadik negyedévben, azaz 16 százalékkal nőtt éves szinten, az egy főre jutó jövedelem pedig 20 százalékkal 132 ezer forintra emelkedett. A fiatalok hatoda rendelkezik hitellel, jellemzően személyi kölcsönt, lakás- vagy folyószámlahitelt törlesztenek.
Letarolták az idei karácsonyi időszakot a bankkártyás fizetések, legalábbis erre utalnak a legfrissebb adatok - közölte a K&H. Megvizsgálták, hogy december 1. és 20. között hány alkalommal és mekkora összeget fizettek bankkártyával az ügyfelek, és ez milyen változást jelent a korábbi időszakokhoz képest. A számok egyértelműen a készpénz visszaszorulására utalnak.
A K&H-nál a szóban forgó időszakban összesen több mint 7 millió alkalommal fizettek, ami napi átlagban 350 ezer tranzakciót jelent. 2020 azonos időszakához képest a kártyás vásárlások száma 22 százalékkal nőtt, kétéves összevetésben - vagyis 2019 utolsó heteihez képest - pedig még masszívabb, 34 százalékos volt a növekedés. A 7 milliós idei kártyás fizetésre 79,5 milliárd forintos forgalom jutott. Ez az eredmény tavalyhoz képest 21 százalékos emelkedésnek felel meg, míg a 2019-es összeg közel másfélszerese.
Azt látjuk, hogy az évek óta dinamikusan növekvő bankkártyás fizetések újabb lendületet kaptak, nem csak a járvány miatt, hanem egyre többen vannak, akik nem szeretnének bajlódni a készpénzzel. Erre utal a tranzakciók számának meredek emelkedése. Fontos hozzátenni, hogy a kártyás költések összegének növekedésében szerepet játszik az is, hogy sok termék ára emelkedett
- mondta Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője. A pénzintézet összesítéséből kiderül az is, hogy milyen termékekért, szolgáltatásokért fizettek a bankkártyások.
Élelmiszert 3,3 millió alkalommal, összesen 20,3 milliárd forintért vásároltak az érintettek. Ez éves szinten 15, illetve 8 százalékos növekedésnek felel meg, a 2019-es számokhoz képest pedig 41 és 54 százalékos többlet.
Az is látható, hogy az éttermekben, kávézókban is hódítanak a bankkártyák. A K&H adatai szerint idén közel 1,2 millió tranzakciónak “adtak helyet” a vendéglátóipari egységek. Ez az egy és két évvel korábbi szinthez képest 74, illetve 72 százalékos plusz. A forgalom az idén meghaladta a 4,2 milliárd forintot, ami 91 és 105 százalékos bővülést takar.
A ruha- és cipővásárlások esetében 29 és 33 százalékkal nőtt a bankkártyás vásárlások összege, a drogériás költések értéke 18 és 51 százalékos növekedést produkált, az elektronikai termékeknél 10 és 61 százalékos forintbeni forgalombővülést generáltak a K&H-sok.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Okostelefonok, okosórák, fizetések
A bankkártyás vásárlások látványos növekedésénél is komolyabb eredményt értek el a digitalizált bankkártyás - például okostelefonos és okosórás - fizetések. A szóban forgó időszakban az idén 1,2 millió ilyen fizetésre volt példa, a tranzakciók összege 8,3 milliárd forintra rúgott. Ez a triplája az egy évvel korábbinak.
Ennél az összehasonlításnál azonban figyelembe kell venni, hogy 2020-ban még csak az Apple Pay és – az akkor még elérhető - K&H mobiltárcás fizetési megoldások voltak. Az idén viszont az Apple-fizetés mellett a Google Pay- és az okosórás Garmin Pay-fizetés is rendelkezésre állt
- tette hozzá a K&H szakembere.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom