Neked is juthat a focivébé nyereségéből! Mi kell hozzá?

Pénzcentrum2010. július 6. 05:20

A labdarúgó-világbajnokság szponzorai hatalmas nyereséget zsebelhetnek be A világ legnézettebb labdarúgó eseményének támogatói már a tornát megelőzően pozitív hatásokról számoltak be. A cégek eladásai már az idei I. negyedévben emelkedtek, az egymással konkuráló cégek közül mindenki jól járt, az árbevétel növekedése mellett a márkák ismertsége is széles körben terjedt, különösen a kiemelt szereppel bíró távol-keleti térségben. A szponzorok részvényeibe talán külön-külön is érdemes lehet pénzt fektetni, de hazánkban is elérhető a - többek között - a világbajnokság nyolc fő szponzorának részvényeiből összeállított nyílt végű határozott idejű alap.

A focivébé szponzorai közül legelőször a két nagy konkurens sportszergyártó az Adidas és a Nike számolhatott be a világesemény pozitív hatásairól és az eladások emelkedéséről. Az előzetes felmérések készültek a Sony és a Coca-Cola ismertségének növekedéséről is, különösen az értékesítés szempontjából legfontosabb ázsiai térségben, bár ez a forgalom növekedésében csak késleltetve mutatkozhat meg.

A tornán résztvevő csapatok mezei iránt kétszer akkora a kereslet, mint a négy évvel ezelőtti németországi világbajnokság idején volt, ennek megfelelően az Adidas AG 2010-es árbevétele is várt feletti lehet. A német cég már az év első három hónapjában 6,5 millió mezt adott el, ami a tavalyihoz képest 26%-osos emelkedést jelentett. A sportesemény várhatóan 1,5 milliárd eurót hoz a cég konyhájára, amivel az Adidas megdöntené a két évvel ezelőtti kontinenstorna évében elért 1,3 milliárdos rekordot. A világbajnokság egyik fő szponzora a résztvevő csapatok közül tizenkettő felszerelését szállította.

A konkurens Nike bár nem tartozik a főszponzorok közé, így is 9 csapatot lát el sportruházattal. Az amerikai világcég az I. negyedében 8%-kal növelte összbevételét, amely így ötmilliárd dollár fölé került. Nettó nyeresége 50%-kal emelkedett így csaknem 522 millió dollár nyereséget könyvelhetett el. Forgalombővülését elsősorban Kínának és a feltörekvő országoknak köszönheti, miután a világ legnépesebb országában 12%-kal, a feltörekvő piacokon 47%-kal teljesítette túl tavaly első negyedéves eladásait.

Az OTP Alapkezelő úgy gondolták, hogy a foci vb szponzorainak részvényébe érdemes lehet befektetni, így került az OTP Aranygól Alapjába a világbajnokság nyolc fő szponzorának részvényeiből is. Az alapkezelő nyílt végű határozott idejű alapjában az Adidas mellett a Continental, a Hyundai Motor, a Coca-Cola, a Mc Donald's, a Sony és két dél-afrikai cég az Anheuser-Busch, valamint a FirstRand szerepel.

A futball-világbajnokság többi fő szponzora még nem számolt be a világesemény hatásairól, nyilván náluk a hatás az esemény alatt, például a Coca-Cola-t tekintve vagy utána, ha Sony-t nézzük, jelenhet meg. Egy kutatás szerint, amelyet a MEC médiaügynökség Ázsia-Csendes-óceáni térségben folytatott az Adidas és a Coca-Cola tudták a legjobban bevésni magukat a fogyasztók agyába néhány héttel a kezdő sípszó előtt. Az Ausztráliában, Kínában, Thaiföldön és Szingapúrban folytatott felmérés szerint ezt a két márkát említették a legtöbben spontán módon, mint a világbajnokság szponzorait.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A két legismertebb márka jó teljesítménye nem meglepetés, egyfelől tudatos szponzorációs politikájuk, másfelől a futball vb-hez fűződő hosszú kapcsolatuk miatt. Más a helyzet a Sony-val, amely első alkalommal állt a világ egyik legjelentősebb sporteseménye mellé. A márka főképp Kínában és Thaiföldön lett ismert a felmérés szerint, s így végül a 3. illetve 5. helyen futott be a két országban. A Sony egyébként már 2006 óta szponzorálja a Bajnokok Ligáját, és 305 millió dolláros megállapodást kötött a FIFA-val 2007-2014-ig terjedő időszakra.

A vébé hatása a Dél-Afrikai Köztársaságra

A Dél-Afrikai Köztársaságban nem először rendeznek sport-világeseményt, 1995-ben rögbi-, 2003-ban krikett világbajnokságnak adott otthont az ország. Gazdasági hatásuk azonban nem volt kimutatható az ország szempontjából. A 2010-es foci vb-t megelőző két esemény azonban nagyságrendekkel kisebb beruházásoknak bizonyult, azonban ennek ellenére nem valószínű, hogy a korábbiaknál jelentősebb fejlődést idéz elő az idei világbajnokság.

Címkék: