A nagycsaládos életformát népszerűsítő mozgalmat indítottak szakemberek, akik azt is szeretnék elérni, hogy az állam jobban támogassa a több gyermeket vállaló szülőket. Kopp Mária pszichológus - az egyik kezdeményező - elmondta: hazánk annak ellenére tart a demográfiai katasztrófa felé, hogy a magyar a leginkább gyerekbarát társadalom Európában.
"A társadalomnak demográfiai érdekein túl mint a legfontosabb értékek hordozóját is meg kellene becsülnie a nagycsaládot, ezért nemcsak a gyermeknevelés költségeihez kellene jobban hozzájárulnia, hanem nagyobb erkölcsi támogatás mellett példaértékűnek kellene tekinteni a tudatosan vállalt nagycsaládos életformát" - olvasható Pauka Tibor és Tóth Ildikó A nagycsaládosok életmódja és körülményei című 2002-es könyvében.
Az idézett részben megfogalmazott gondolat megvalósításáért és népszerűsítéséért indítottak most mozgalmat Három királyfi, három királylány elnevezéssel demográfusok, szociológusok, pszichológusok. A még formálódó akció egyik kezdeményezője, Kopp Mária azzal indokolta a névválasztást, hogy a mesékben sokszor "a harmadik gyermek menti meg az országot".

Hazánk demográfiai krízisére is vonatkoztatható ez a gondolat, hiszen "a magyar családokban pontosan rájuk, a harmadik gyermekekre lenne szükség ahhoz, hogy a népesedési csődhelyzetből következő katasztrófát elkerüljük". A pszichológus szerint tanulhatnánk a jó példákból, ahol a mienkhez hasonló lejtmenetet sikerült megfordítani azzal, hogy kiemelten támogatták a nagycsaládosokat.
"Régóta tudjuk, hogy a magyar fiatalok is sokkal több gyermeket szeretnének, mint amennyit végül is vállalnak. A felmérések szerint Európában mi vagyunk a leginkább gyerekbarát társadalom. A lakosság 70 %-a gondolja úgy, hogy gyermek nélkül nem lehet igazán boldog. Erre lehetne építeni" - hívta fel a figyelmet a SOTE Magatartástudományi Intézetének vezetője.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


