A nagycsaládos életformát népszerűsítő mozgalmat indítottak szakemberek, akik azt is szeretnék elérni, hogy az állam jobban támogassa a több gyermeket vállaló szülőket. Kopp Mária pszichológus - az egyik kezdeményező - elmondta: hazánk annak ellenére tart a demográfiai katasztrófa felé, hogy a magyar a leginkább gyerekbarát társadalom Európában.
"A társadalomnak demográfiai érdekein túl mint a legfontosabb értékek hordozóját is meg kellene becsülnie a nagycsaládot, ezért nemcsak a gyermeknevelés költségeihez kellene jobban hozzájárulnia, hanem nagyobb erkölcsi támogatás mellett példaértékűnek kellene tekinteni a tudatosan vállalt nagycsaládos életformát" - olvasható Pauka Tibor és Tóth Ildikó A nagycsaládosok életmódja és körülményei című 2002-es könyvében.
Az idézett részben megfogalmazott gondolat megvalósításáért és népszerűsítéséért indítottak most mozgalmat Három királyfi, három királylány elnevezéssel demográfusok, szociológusok, pszichológusok. A még formálódó akció egyik kezdeményezője, Kopp Mária azzal indokolta a névválasztást, hogy a mesékben sokszor "a harmadik gyermek menti meg az országot".
Hazánk demográfiai krízisére is vonatkoztatható ez a gondolat, hiszen "a magyar családokban pontosan rájuk, a harmadik gyermekekre lenne szükség ahhoz, hogy a népesedési csődhelyzetből következő katasztrófát elkerüljük". A pszichológus szerint tanulhatnánk a jó példákból, ahol a mienkhez hasonló lejtmenetet sikerült megfordítani azzal, hogy kiemelten támogatták a nagycsaládosokat.
"Régóta tudjuk, hogy a magyar fiatalok is sokkal több gyermeket szeretnének, mint amennyit végül is vállalnak. A felmérések szerint Európában mi vagyunk a leginkább gyerekbarát társadalom. A lakosság 70 %-a gondolja úgy, hogy gyermek nélkül nem lehet igazán boldog. Erre lehetne építeni" - hívta fel a figyelmet a SOTE Magatartástudományi Intézetének vezetője.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Vitézy Dávid programadója: Gyurcsányozás és Budapest-ellenes minisztérium helyett a város legyen a középpontban!
- Az első 5 helyen különböző csapat pilótái végeztek - őrületesen kezdődött a kínai F1-hétvége
- Svájc államfőjét fogadta Orbán Viktor a Karmelitában
- 44 napos választás kezdődik Indiában
- Ukrajna belsejét bombázza Oroszország
- Nagy Márton: újabb üzemanyagárstop jöhet - itt vannak a friss adatok