Két részre lehet osztani a bankok megtakarítási ajánlatait, miután más kamat vonatkozik az újonnan képzett megtakarításokra, mint a már régóta vezetett lekötött betétekre. Utóbbiakra jellemzően jóval alacsonyabb kamatot fizetnek, mintegy büntetve a lojális ügyfeleket.
Nem csak hazánkban bevett gyakorlat a bankok körében, hogy kezdeti magasabb lekötött betéti kamatot ajánlanak új ügyfelek csalogatása céljából. Nagy-Britanniában is hasonló eszközökkel élnek a pénzintézetek.
A Times Online gazdasági magazin szerint akár 6-7 százalékot (1-2 százalékkal magasabb a brit alapkamatnál) is kaphat az a szemfüles megtakarító, aki a legjobb ajánlatot választja a bankok ajánlatai közül. Ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy ezek az ajánlatok rövidtávon érvényesek csak.
2007. októbere óta mintegy 0,7 százalékponttal nőttek a bankok által kínált prémiumkamatok, ugyanakkor ezek futamideje 284 napról 265 napra csökkent, magyarul rövidebb időre érvényesek, lejáratuk után a jóval alacsonyabb normál lekötött betéti kamat jár értük.
Vizsgálatok szerint a három évvel ezelőtti 10 legjobb kamatot kínáló ajánlat közül mára hét már az alapkamatnál is alacsonyabb betéti kamatot fizet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Akik tehát hosszabb távon is magas hozamot szeretnének elérni, mindenképp figyeljék a bankok folyton változó prémium kamatozású ajánlatait, mert a mai legjobb ajánlat nem biztos hogy megegyezik a holnapi legjobbal.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







