A bakonyi fenyőültetvényes, Jandala Attila tanácsaival most megtudhatjuk, hogyan tarthatjuk hosszabb ideig frissen a fákat, és mire érdemes figyelni a vásárláskor.
Ha Baja, akkor halászlé, legalábbis ami július második hétvégéjét illeti, de a programkínálat és a város ennél sokkal többet rejt magában. Idén harmadik alkalommal rendezik meg július utolsó hétvégéjén a város szívében a BeerBQ - Bajai Kézműves Sör- és Streetfood Fesztivált, amely egy újabb kellemes kikapcsolódást kínáló hétvége mellett jóval túlmutat a puszta nyári szórakozáson.
A Bács-Kiskun megyei fesztivált 2017-ben rendezte meg először egy háromfős baráti társaság, Éberfy István, Kovács Tamás és Lencsés Péter, amely már a második évben kiérdemelte a szüretlen.hu portál szerint az év vidéki fesztiválja címet. A képlet mondhatnánk, igen egyszerű: étel, ital, zene és szórakozás. De miért működik mégis jobban, mint más vidéki rendezvények?
Egy olyan fesztivál, ahol alkalmazottaknak kötelező jelleggel évről évre ismétlődően ugyanazt a dolgot kell, hogy létrehozzák, monoton, abba valószínűleg kevesebb a szív és a lélek. Szerintünk ez a bajai fesztivál éppen attól sikeres, mert egy szerelemprojekt, szívvel-lélekkel csináljuk. Hiszünk abba, hogy ezt a várost minél több embernek kell megismernie, mert egy gyöngyszem
– tett egyértelmű különbséget fesztivál és fesztivál között a BeerBQ egyik szervezője, Éberfy István.
A három jó barát vállalkozása azonban közel sem volt kockázatmentes, mert mint Éberfy István is felhívta rá a figyelmet, egyéves munka előzte meg az első rendezvényt, és csak a debütálás után tudhatták meg, hogy minden belefektetett munka, idő és pénz megérte-e, szerencséjükre pedig az ötlet már az első évben nem várt sikert hozott. Így lehetetlen is pénzcsináldaként tekinteni rá, mivel ahhoz drága hobbinak számít, fogalmazott. A fesztiválon felsorakozó streetfood és sörös standokat fesztivállátogatások alkalmával szemelték ki, ahol a külcsín, a kóstolópróba és a felek közti jó kapcsolat szükségeltetik ahhoz, hogy valaki részt vehessen a háromnapos rendezvényen.
Éberfy István felhívta a figyelmet arra, hogy az első évben még ismertség nélkül nehéz helyzetben voltak, hogy elnyerjék a vendéglátó egységek bizalmát, ezért egy kereskedelmi előnyt előlegeztek meg nekik, hogy a kézműves sörök nemcsak egy hétvége erejéig, hanem állandó jelleggel is a város kínálatát képezhetik az egyik belvárosi Nemzeti dohányboltban. A kínálat így 200-300 sörre kúszott fel a rendezvénynek köszönhetően, ami egyelőre az egész városi keresletet kielégíti, lévén, hogy egy kézműves söröző megjelenése még csak bimbózóban van a 35 ezer lakosú városban, a szervezők pedig teljes vállszélességgel e törekvés mellé álltak.
A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint a sörfogyasztás reneszánszát éli hazánkban, csak a tavalyi évben 70 ezer hektoliterrel több sör fogyott, mint az azt megelőző évben, valamint egyre nagyobb az igény a prémium és kézműves sörök iránt, ezt tapasztalja Éberfy István is. „Bizonyos szempontból a kézműves söröket gyártó főzdék a nagyüzemek terhére, más szegmensben viszont elég komolyan mellette működnek" - mondta a HelloVidéknek Éberfy István.
A kézműves jegyeket magán, mármint a csomagolásán viselő, ízesített, nulla százalékos sörök - szándékosan nem említek márkát, mert mindenki tudja, hogy kikről van szó -, ezek egy picit megerőszakolják a piacot, és ideiglenesen kiszorítják a kézműves söröket. Éppen ezért muszáj támogatni a kézműves söröket, mert ez egy társadalmi igény, hogy legyen egy olyan kézműves fesztivál, ami valóban a sörről szól, az élményről, a fogyasztóról és a gasztronómiáról
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
– hangoztatta a szervező, miért jelent a puszta szórakozáson és üzleten túl sokkal többet a BeerBQ fesztivál. A bajai rendezvény tehát egyben patronálja a kézműves vonalon egyre divatosabb streetfood és sörforradalmat, másrészt a város imázsépítéséhez is jelentősen hozzájárul, hogy Bajáról az embereknek már ne csak a halászlé jusson eszükbe.
Lokálpatriótának tartom magam. Van egy nyolcéves kislányom, és nem szeretném, hogy ő elmenjen Németországba, Angliába. Ahhoz pedig, hogy ő itt maradjon, nekünk nap mint nap tennünk kell ezekkel a fesztiválokkal, a helyi identitást, PR-t erősítő eszközökkel. Én minden nap ezért dolgozom
– zárta gondolatait a szervező Éberfy István.
Címlapképünk illusztráció (Forrás: Shutterstock).
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








