Rohamkocsival vitték kórházba a fiatal nőt, akit egy budapesti szórakozóhely előtt késelhettek meg.
Októberig járják majd az országot a Nemzeti Népegészségügyi Központ, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Gottsegen György Országos Kardiológiai Intézet által közösen indított program szűrőbuszai - írja csütörtöki számában a Magyar Nemzet.
A Helybe visszük a szűrővizsgálatokat elnevezésű programmal minden kiválasztott településen egységesen biztosítják az általános állapotfelmérésen, kardiológiai, nőgyógyászati, bőrgyógyászati és szemészeti szűrővizsgálaton való részvételt, illetve a vastagbélszűrési egységcsomagot. A projekt 2020-ban is folytatódik, szerdán és csütörtökön a Pest megyei Tatárszentgyörgyön állomásozik négy szűrőbusz, illetve egy kormányablakbusz.
Ez a komplex szűrési program abban különbözik az egyéb szűrőprogramoktól, hogy együtt végeznek vizsgálatokat az adott megye egészségügyi szolgáltatójával, amely ha szükséges, berendeli magához további vizsgálatokra, illetve kezelésekre a pácienst. Az egyéb szűrőkampányok ezt nem biztosítják: ott, ha kiszűrnek valamilyen problémát, azzal az érintett vagy elmegy a háziorvosához, vagy nem - érvelt a projekt hasznossága mellett Surján Orsolya helyettes országos tiszti főorvos, aki szerdán szintén jelen volt Tatárszentgyörgyön.
Surján Orsolya a lapnak arról is beszélt: azért fókuszálnak éppen ezekre a vizsgálatokra a kormányhatározatban nevesített 37 felzárkózó településen, mert a magyar lakosságra a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos megbetegedések a legjellemzőbbek. A konkrét vizsgálatokról szólva közölte: valamennyi résztvevőnek a koleszterin- és vércukorszintmérésen felül EKG-t csinálnak, továbbá vizsgálják a perifériás érbetegség, közismert nevén az érszűkület meglétét is. Akiket pedig ezeken az alapvizsgálatokon kiemelnek, azoknak akár szívultrahangot is végeznek a helyszínen tevékenykedő kardiológus és neurológus szakemberek, de nőgyógyászati vizsgálat, illetve méhnyakrákszűrés is elérhető.
Surján Orsolya közölte: azért is szerencsés, hogy kormányablakbusz is jelen van, mert a résztvevők itt regisztrálni tudnak az ügyfélkapun, így meg tudják tekinteni az elektronikus egészségügyi szolgáltatási térbe feltöltött vizsgálati adataikat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








